Audi S4 2.7 Biturbo turbotrykk problem

Anbefalte innlegg

Heisann! har nettopp invistert i en 2.7 biturbo som ikke får trykk... Det er byttet resirk ventiler og N75 ventil, turboer er sjekket og alle trykkslanger og vacumslanger er sjekket men uansett får jeg ikke mer enn 0.2 i trykk ved kjøring...

Bilen starter lett og går som ei klokke, men mangler 200 hester.... noen som har vert borti dette før? verdt og nevne att jeg ikke får opp noen feilkoder med vcds heller..: syk :

takker for svar og innspill mvh frustrert audi eier!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Passat tdi som brått mista hk og det var bare en vacuum slange som var blitt morken og knakk 90grader akkurat i nippelfeste hver gang jeg skulle dra på. Leita i evigheter og sjekka slanger men var bare en bagatell. Fikk en til å ligge på motoren under kjøring. Det var sånn jeg fant det ut [emoji2]

Sent fra min F8131 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja fort gjort og overse noen av slangene, men er helt nye slanger på denne og feilen er konstant uten forandring uansett kjøring : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti noe sånt selv, feilsøkte opp og ned i mente. Byttet slanger og holdt på. Etterhvert så viste det seg at tidligere eier hadde byttet om på inn og ut på en kobling, noe som gjorde at turbotrykket forsvandt ut og ikke inn (veldig enkelt forklart).

Kanskje det er noe sånt som har skjedd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti noe sånt selv, feilsøkte opp og ned i mente. Byttet slanger og holdt på. Etterhvert så viste det seg at tidligere eier hadde byttet om på inn og ut på en kobling, noe som gjorde at turbotrykket forsvandt ut og ikke inn (veldig enkelt forklart).

Kanskje det er noe sånt som har skjedd?

Feks inn/ut på n75 ventil da eller?

Han som hadde bilen tidligere sier det skjedde under kjøring og han også har feilsøkt og styrt på..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte MAF'en idag og den viste 16-17 men vcds sier den skal vere 180.. så satser på det er luftmengde måleren som gjør til problemet! Får nybrukt søndag eller mandag så krysser alle fingre!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.