Audi A6 C5 1.8t 02 Vinduer som går ned etter bilen blir låst.Feilkoder 01557 og 01561

Anbefalte innlegg

hei!

vinduene på bilen begynte plutsetlig og gå ned etter at bilen ble låst.

går inn og finner feilkodene 01557 ( finner ikke ut hva denne betyr ) og 01561.

om jeg skjønner 01561 så kan dette ligge i denne central locking actuator eller kabling mellom denne og døren?

har nettopp hadd problemer med at dørene ikke gikk igjen pga at de frøys... ble plutsetlig -12 her om dagen..

da varmet vi dørene og da funket det døra så lenge den var varm.. sprayet en del WD40 for å prøve og smøre opp låsekasse..

kan dette være noe som har forårsaket dette?

noen som evt har erfaring med dette? altså samme feilkoder og prolemstilling.

håper at noen der ute sitter på noen gode svar her : rock :

takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet at låsekasse/mekanisme da all styring ligger i den(førerdør) kan trøble. Husker ikke feil kode. jeg byttet låsekasse da dette skjedde for meg og problem løst. Bil sto parkert/låst og kunne komme ut og alle vinduer sto nede. Skjedde sporadisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lever sitt eget liv bilen vertfall, tenkte jeg skulle bestille låsekasse idag, men gikk ut å leste av feilkodene igjen da jeg så jeg hadde 01561 og 01562 også..

noen som vet om disse kan komme av at bilen står å låser seg opp og igjen + at vinduene går ned?

er det mulighet og evt teste hvilken låsekasse som er problemet?

mistenker jo veldig førerdør da denne frøys 3-4 gang i løpet av 2 dager da gradern var nede på -12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig å evt koble fra låsekassen i førerdør og deretter prøve og låse? kan det være en mulighet tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten oppdatering: fant ut at det var en "vanndamm" under matta på førerside. er vell der styreenhet ligger? prøver og få tørket dette nå...

noen som vet hvordan jeg får opp dette stoffet som ligger under matta?

nå som jeg har begynt å tørke litt så står den i et sett å låser/åpner.... helt sirkus nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette ble bra når jeg byttet låsekassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.