#1 Skrevet Januar 8, 2017 Har vurdert og sett litt på en 06 A8 3.0 tdi med ca 160 på telleren,, så lurte jeg på om noen har erfaring og evt noen gode råd hva man bør se spessielt etter Tenker på motor, gear, elektronikk og luftfjæring,,alle tips mottas med stor takknemlighet Forøvrig alle servicer fulgt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2017 Hadde en 2007 i noen år, som jeg byttet inn ved 150.000 km. Denne var fulgt opp godt, men jeg visste om noen ting som burde gjøres: - Injectorproblemer, fylte motor med diesel (sakte, vanskelig å påvise) - Intercooler VS hadde en ørliten sprekk - Kassa trengte service (15.000?) - Baklampene var nye (10.000? For deler) - Volumknapp til "radio" tullet (10.000 for deler) - Litt korrosjonsgreier på karosseri ved bakskjermer. - Hjullager foran, lånekasse bakluke og hjerne til håndbrekk var byttet. - Noe var galt med servo Veldig bra biler, og den råeste bilen jeg har hatt. Dessverre syntes jeg det ble for mye penger som måtte ut på en så gammel bil allerede på 150.000 km. Men ja, jeg savner bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2017 Ser i min egen signatur at det også var 2006. Luftfjæringen var aldri rørt en skrue på. Bilen var i familien fra den var nesten helt ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2017 kompressor til luftfjæring tullet på min 06 mod a8, byttet stempelring på den, så ble den bra. Billig del, endel skruing får å bytte. Kan lese av i vagcom om dysene begynner å bli dårlige.... men ca 10- 15tusen i deler for ny overhalte. Girkassa bør man bytte olje og filter på hver 60- 100.000km, koster ca 11.000kr på møller. Håndbrekk motorer.... koster ca 6000kr hver..... Savner min jeg å, men koster mye om noe ryker, iallefall om man ikke kan skru selv og bestille deler ifra utlandet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2017 Er veldig fornøyd med min 2006 med 3.0TDI, gått 133000. God og drivstoffgjerrig bil, er jo en luksusbil på billigsalg, så en kan leve med litt dyre reservedeler og servicer. Service er generelt litt dyrere på diesel, betalte vel litt over 9000 for storservice på min mener jeg hvis det ikke var 11.. En gylden regel som min stefar har er å ikke kjøpe en bil man ikke har råd til å kjøpe ny. Men jeg mener at det trenger ikke være så dyrt å eie en slik bil nå som de begynner å bli noen år og det ligger mye info om de på nettet og ikke minst om man har tilgang til vagcom selv. Du må gi det samme eller mer for en A6 med 3.0TDIQ og A8 er jo betraktelig mye mer bil syns jeg Vil ikke tro det er så mange uten, men velg en bil med webasto... Glenn, hvordan leser man av dysene i vagcom? Kunne man lese av registerslitasje også? EDIT: jeg betalte 9000 kr for olje/filterskifte på S8n, burde ikke være noe dyrere på A8? På S8 måtte de ned med eksosanlegget for å demontere sumpen med filteret.. Ellers er det jo en del som flusher girkasser betydelig rimeligere enn det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2017 Har kvitering fra møller på 11.000 på olje og filterbytte på kassa. Ang dyser se her: http://forum.vacn.no/showthread.php?p=3028206 Kjede fant jeg ikke noe ang, når jeg lette selv og på nett på denne motoren. Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2017 Ikke 100% sikker, men tror ikke du finner ut om dysene drypper, med vcds. (jeg klarte i alle fall ikke finne det ut) Dysedrypp oppdages som regel på 2 måter. Du får "water/waporlock" når motoren har stått i en halvtimes tid (starter klarer nesten ikke å dra stempel over topp) Olje mengden øker. Jeg hadde 3 dyser som dryppet på min, men skiftet alle 6. Fikk dem fra Tyskland for 5600.- + 300 euro i pant, som jeg fikk tilbake etter retur av mine gamle dyser. Dette var nyoverhalte dyser, med nye spisser. Testsertifikat og 1 års garanti, fulgte med. Bare husk at dysene må programmeres ved bytte. Jeg måtte også nettopp skifte begge de variable innsugene, da motoren i det ene tok kvelden, og link armen på det andre stadig hoppet av. 2700.- for begge to, som er en forsterket utgave. (måtte sende de gamle i retur) Min er kjørt 190 tusen nå, og det sies at dysene pleier å ta kvelden mellom 150 og 200 tusen. Ellers kjempefornøy med min bil i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2017 Takker så mye for alle svar Skal hente bilen på onsdag så om den er sånn som selger beskriver den blir den med hjem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...