Kjøp av Audi A8 D2, bra eller dårlig kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har veldig lyst på en A8 D2, tenker facelift så helst rundt 2002mod :)

Tenker også diesel automat, så da må det vel bli 2.5 TDI v6 180hk.

Men er ikke dette den motoren og girkassen som er så beryktet? :)

Evt andre erfaringer på de ? :)

Evt 3.3l :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har veldig lyst på en A8 D2, tenker facelift så helst rundt 2002mod :)

Tenker også diesel automat, så da må det vel bli 2.5 TDI v6 180hk.

Men er ikke dette den motoren og girkassen som er så beryktet? :)

Evt andre erfaringer på de ? :)

Evt 3.3l :D

Jeg så på mange 2.5ere for jeg kjøpte 2.8eren, samtlige hadde veldig slitte kammer fra det jeg kunne se i oljepåfyllingslokket så jeg var såpass usikker på alle at jeg avfeide hele 2.5planen min...

Mener 3.3 er rammet av samme feil, og 3.3en er vel 2 av 10 mens 2.5 er 8 av 10 d2ere slik jeg har forstått..

Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv D2 2.5 tdi som har rullet 430k km

Hvis kasse og kammer er reparert av tidligere eier så hadde jeg ikke vært så bekymret. Tannstang ryker jo også litt oftere enn ønskelig, men noe må en regne med med gammel bil. Go for it :) er en suveren bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode biler dette. Men som sagt 2,5 tdi v6 så er det kammer og evt diesel pumpe på motoren, og evt kassa/ converter om den ikke er fulgt opp med olje og filterbytte.

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt svært lite feil på vår 97mod.2,8q. Har hatt bilen i ca. 14år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt 3.3 automat og nå S8 manuell, kan ikke sammenlignes, gå for bensin manuell!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle overklassebiler lider av det samme syndromet; anskaffelsesprisen synker, mens vedlikeholdskostnadene stiger. Og prisene på deler reflekterer lommebøkene på de som hadde råd til å kjøpe disse bilene da de var nye.

De safeste av disse bilene er nok som Rune K. Alstad skriver; bensin med manuell evnt 4.2 V8 med automat. Da er det i alle fall bare én feilkilde, pluss at du har 5HP24-kassen som er langt sterkere enn 5HP19 som de motorsvakere variantene er innehaver av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange svar !

Skjønner at bensin er det mest ideelle her :D

Men selv vil jeg nok prøvd TDI og automat, men heller være nøye på service og stell. Ikke minst finne en i bra stand. Får kikke litt å holde utkikk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3.3 literen er vel levert med ZF 5HP24A ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den er like dårlig :P

Gamle min begynte å skrante, selv om jeg prøvde å flushe å hele hopprennet

Når audi påsto at disse aldri skulle byttes olje på er 'skjeden allerede skadd' når man kjøper en nå , nesten uansett hvis man finner en brukt i god stand, eneste håpet er å finne en hvor automaten er byttet/overhalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.