#1 Skrevet Januar 10, 2017 Hei. S6'n lader uregelmessig for tiden. Jeg har sjekket diverse, men ikke konkludert helt. I går demonterte jeg dumpventilen. Den lekker over stempelet, mellom styreport og trykkport (lille tilkobling og den på siden) Det er en Dalback DV.DBR.S25.2 Jeg fjernet også to av fire shims i denne. Da sank ladetrykket enda mer. Så den fungerer ikke som den skal Hvor får jeg kjøpt nye o-ringer til denne? Hilsen Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2017 Hmmm, umiddelbart tenkte jeg at ventilen var montert feil vei. Men når du sier trykkport inn på siden, så er det korrekt. (Retur/dump i bunn) Bare å måle O-ringen, så får du nok kjøpt hos TESS, service sted for landbruksmaskiner/hydrolikk...og ikke minst fra Produsenten. Styreporten og trykkporten har identisk trykk, unntatt når gassspjeldet er lukket. Ideelt skal ikke antall shims ha noen innvrikning på ladetrykket. Shims bestemmer kun hvor fort/lett dump skal åpne, dvs hvor mye vakuum som skal til for å åpne dump. Ta et bilde av ventilen og hvordan den er koblet, så blir det lettere å hjelpe (og unngå misforståelser). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...