A4 B6 - skjevslitasje etter senk

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan svare på om 40mm senk på B6 fører til at en ikke får justert camber nok til å unngå slitasje på innsiden av dekkene? Har tydelig slitasje på sommerdekkene, og bilen hadde fersk 4-hjulskontroll når jeg kjøpte den. Kan nevnes at bilen da hadde rullet et års tid med senk montert før kontroll og justering ble utført. Vurderer å gå over til s-line understell dersom det ikke er mulig å få riktig camber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får nok ikke camber riktig forran med senk nei, men camber sliter ikke dekk uten at spissing er på tur. om forige eier har kjørt 1 år før 4hjulskontroll så er det mulig slitasje kommer derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye dekk rett etter jeg fikk bilen, så er kun jeg som har kjørt disse i ca. halvannen sesong.

Er det noe justering for spissing bak? Har nogenlunde samme slitasje på alle 4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spissing kan justeres både forran og bak ja;) kan hende den har satt seg litt mer, men høres rart ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har riktignok aldri sett noen papirer på 4-hjulskontrollen, men den hadde anmerkning på manglende godkjenning av senk før jeg hentet bilen, og har senk godkjent i vognkort nå. Mtp. hvor lang tid bilen har hatt senk før det skal ha blitt justert, så virker det rart om det skulle satt seg noe i etterkant. Stiller meg heller litt tvilende til hva som faktisk har blitt gjort. Men da får jeg vel få meg time for 4-hjulskontroll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.