Hjelp luftfjering Audi allroad 2008, les slutten hvis det blir for omstendig

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til Møller Hamar skade etter viltpåkjørsel. Skaden omfatter skifte av høyre skjerm og intercooler. Skadeutbedring er ok. Problemet er at når jeg henter bilen så er displayet for hevsenk grått og et par varsellamper lyser . Hadde ikke problemer med dette forut..

Tar med med bilen til ett verksted som som har kompetanse på Audi. Konstaterer at kompressor ikke går. Ny blir bestillt og etter den er på plass Fortsatt ikke mulig og få lagre og få opp valgene på display. Disse karene må bare gi opp. Nå står den i Allroad modus., ikke noe annet alternativ.

Bestiller ny time på Møller etter diagnose så er det forslag om at regulatoren er i ulage og ny bestilles. Når innerskjerm demonteres så oppdages det at slangen på innsug til kompressor har fått en knekk, ikke luft inn så her var årsaken til tullball.

Problemet mitt blir og få møller til og ta ansvar for knekken på slangen. Påstår at slangen ikke er rørt i forbindelse utbedring skade. Her sitter kompressor på høyre side foran. Nær intercooler vil jeg tro..?

Noen som med sikkerhet kan si om at den slangen til innsug kompressor må flyttes eller løsnes på for og skifte intercooler??

Den fikk seg en smell i møte med rådyret.

Kjørte akkurat en uke så kvittan seg med all luft så raskt att alarm gikk midt på natta, berget inn til Møller igjen Brukt 20 lapper på kompressor og feilsøking. Tar gjerne imot tips på verksteder, privatpersoner som KAN Audi i Mjøsområde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Lampene lyste NÅR du hentet bilen, men du velger å kjøre bilen til et annet verksted?

2. Det andre verkstedet har tydeligvis da tatt feil diagnose i og med at dette ikke løste problemet?

3. Møller oppdaget knekk på slangen ETTER at det andre verkstedet har skiftet kompressor? Slanger må jo demontere for å skifte kompressor.

Har jeg forstått det riktig? Ble skaden tatt på forsikring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viltskaden er på forsikring ja. Når jeg får beskjed om at bilen er klar for henting så får jeg ikke opplyst noe som helst at det hadde oppstått problemer ved oppstart etter skadeutbedring, men får vite det når jeg klager på at lamper som lyser også videre. Grunn for at jeg tar bilen til ett annet verksted er at de ikke kunne se på dette problemet før om noen dager, jeg tenkte at kansje det bare er noe koding, er erfarne Audi folk som egentlig kan sine ting , men her måtte de melde pass når ikke skifte av kompresor iikke førte til løsning.

Hvis bare noen kan bekrefte med sikkerhet at slangen til kompressr (innsug) sitter i vegen for inn_ utmontering intercooler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skulle jo aldri tatt med deg bilen før de hadde fiksa problemet hvis du hadde varsellamper og ikke fungerende bil etter en reparasjon av viltskaden. Har verkstedet skadet noe annet under en utbedring så må de jo også få rettet feilene de har forårsaket dersom dette ble forårsaket under utbedring av viltskaden.

Av nyskjerrighet, hva gjorde at det andre verkstedet valgte å bytte kompressoren? Hvilke feilmeldinger ble lest ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis verksted nummer 2 har skiftet kompressor så kan jo også en eventuell skade på slange ha skjedd der? Derfor blir det veldig vanskelig for å ha noen sak mot noen av firmaene vil jeg tro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.