Hva skal en velge av isbil?

Anbefalte innlegg

Driver og kikker litt løst etter en billig isbil, og valget er vel egentlig greit, noe med Quattro.

 

Ser på helt bil med turbo pga trimmingsmuligheter, både Bunkersolje og Bensin.

 

Noen synspunkter på vanlige feil og hva man skal styre unna?

 

Har hatt 3 stk quattro / 4-motionbiler.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4/s6 c4, a4/a3/s3/TT 1.8tq burde være innafor

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B5 1,8 tq lett frisert er en av de morsomste bilene jeg har hatt på vinterstid. Gjerne sedan. Savner den bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel audi med quattro :D

 

Skal du kjøre med ispigg, er det greit med litt effekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tolker bunkersolje som diesel, og da vil jeg komme med et så banalt forslag som 3BG TDI 4Motion. Utstyrsnivå er neppe så nøye, og da får man brukbare biler helt ned i 20 000,-. Var det ikke Flissundet som hadde skremt opp en slik en til like over 300hk? Uansett, morsomme vinterbiler som har god, gammeldags "Quattro" og trimdeler får man lett tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Audi 100 med 2.3 sugehester. Sperre på senter og bakdiff.

Får den til 20 med en overkommelig mangellapp :)

 

Har også løs 20vt AAN motor fra s4 som kan selges med rimelig om ønskelig.

Lufter i tilfelle det skulle vere av interesse. Den er manuell selvsagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke kjøpt meg en diesel eller haldex bil om jeg skulle hatt isbil.

Da er det skikkelig 4wd og bensin som gjelder, og helst med en motor som kan trimmes over 300-400 hk om den skal ha ispigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha valgt B5 med 1.8t quattro. Jeg tviler på at du får mer bil til formålet til den prisen.

Kjøpt gode dekk og chip, så er du godt i gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 eller 80 quattro med 20vt. Masse moment for iskjøring, diffsperre og driftssikker. Ingen over, ingen ved siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en ombygd b5 på Facebook med s4 motor og driverk til 18k. Helt erling tror jeg det er en us bil med sveisa om chassi nr, men billig bil uansett;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian, den har vel automat. Såsant det er den bilen jeg har sett :)

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en ombygd b5 på Facebook med s4 motor og driverk til 18k. Helt erling tror jeg det er en us bil med sveisa om chassi nr, men billig bil uansett;)

 

Hadde også vurdert denne, At det er automat gjør ikke så mye så lenge du kan overstyre den, må helst være tiptronic i så fall, så er det bare å sveise diffene alle 3 helst.

 

ellers er det jo som Vidar og Håvard sier 80q 90q eller coupe q med AAN :) men det kan fort bli noe dyrere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekka pris, men a3 1.8tq? Spesiell grunn til at de ikke blir nevnt?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare én gang undertegnede har fått rare blikk når ordet isbil kommer opp som et samtaleemne..

Du er ikke den eneste som har fått rart blikk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også vurdert denne, At det er automat gjør ikke så mye så lenge du kan overstyre den, må helst være tiptronic i så fall, så er det bare å sveise diffene alle 3 helst.

 

ellers er det jo som Vidar og Håvard sier 80q 90q eller coupe q med AAN :) men det kan fort bli noe dyrere

Er tip på den, hadde dette på a4en og gikk fint å leke med den, med effekten og momentet til 2.7en og så er ikke behovet for å sparke clutch hele tiden så stort :P

 

MEN, fått en tilstandsrapport fra selger av denne nå, hvor det bla står at 4wd ikke fungerer? Fet er jo ikke fysisk mulig på en quattro, selger aner ikke hva han selger og sier senterdiff er elektronisk styrt på automat s4, men det er jo bare tull, så hva som har skjedd aner ikke jeg hverfall:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.