#1 Skrevet Januar 12, 2017 Hei! Audi S2 coupe Har vanligvis bilen i garasjen, men det hender den står ute noen sjeldne ganger Om det så regner relativt jevnt og trutt, normal mengde nedbør om man kan si det? (hva er normal mengde nedbør? ). Altså det kommer ikke noe ved en bøye eller to, men kommer en del vann inn når det regner kontinuerlig over tid. Altså, eg ser for meg da at det blir for mye en plass og renner over og inn. Vannet kommer da inn på passasjersiden, bak hanskerommet på en måte. Kan se "renninger" etter vannet på stoffet som går opp bak hanskerommet/dashbordet. Hva ligger egentlig opp bak der, kupe vifte filter eller noe? Har også tatt av dekselet på utsiden, det som ligger under frontruta for å kikke. Her ser man et filter og ikke spesielt mye annet. Dette filteret er fuktig, men usikker om det er her vannet kommer eller ikke. Jeg sliter med å se/finne ut hvor vannet kommer inn, og har brukt mye tid på å prøve å lokalisere det, uten hell. Så, er det noen av dere som kanskje har hatt samme problemet, eventuelt vet hva som er problemet/verdt å sjekke. Kan se for meg det mest sannsynlig er likt på audi 80 og 90 også? litt usikker, men alle coupe`er i hvert fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2017 Første som faller meg inn er at lokk over vannkassa ikke tetter/ligger på plass etter som det er fuktig cupe-filter. Eller list langs nedside på frontrute ikke tetter helt mot ruten. Dette er i alle fall kjent problem på andre Audi også erfart selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2017 Som Ronny sier, sjekk vannkassen (mellom frontrute og motor). Det er standard at drenering i denne er tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2017 Det er vanlig at det kommer vann der, sikkert derfor det heter vannkassa. Det er dreneringhull på hver siden, en ved sikringsholderen på førersiden og en kanal på passasjersiden, der coupèfilteret er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2017 Takker og bukker! Dette skal sjekkes! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...