passat 2007 2.0tdi uler plutselig høyt og vil ikke dra mere en 3000odr

Anbefalte innlegg

I dag skjedde det igjenn da jeg starta opp men ville ikke bli bedre selv om e restarta mange ganger på vei til jobb..

 

Uler mye mindre etter en stund men går like dårlig. Bremser når jeg trykker gassen for mye.

 

dette hr skjedd før ved oppstart men da har det fikset seg ved å starte på nytt.men i dag så vil det ikke endre seg tross at jeg har restartet og slettet feil flere ganger..

 

 

får feil på dette.

 

15966004_10154744953980516_1383281519440202080_n.jpg

15941367_10154744954905516_9037049492273258_n.jpg

15940875_10154744953855516_3366628366554543048_n.jpg

 

jeg har nye plugger liggende om det er det som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du må til med en ny turbo, men selvfølgelig greit å sjekke litt først. Ville startet med å skru løs slangen og kjenne på turboen og teste VNT mekanismen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du må til med en ny turbo, men selvfølgelig greit å sjekke litt først. Ville startet med å skru løs slangen og kjenne på turboen og teste VNT mekanismen.

 

Hmm. Den ble byttet I 2013 mener jeg på merkeverksted. Rart det med turtall da. Null susing nå men helt døde å kjøre å null krefter I oppoverbakke. Nå kommer motor å glødelampe på nesten med en gang alikvel om jeg stopper å starter på nytt

 

Skal sjekke turbin. Mn ka e Vnt???

 

Hører null suse lyd verken fra turbo eller noe annet. Sviver fint. Napper å fusker litt av å til ved press rundt 2.000 0 når glødevarsleren kommer samt motorlampa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Den ble byttet I 2013 mener jeg på merkeverksted. Rart det med turtall da. Null susing nå men helt døde å kjøre å null krefter I oppoverbakke. Nå kommer motor å glødelampe på nesten med en gang alikvel om jeg stopper å starter på nytt

 

Skal sjekke turbin. Mn ka e Vnt???

 

Hører null suse lyd verken fra turbo eller noe annet. Sviver fint. Napper å fusker litt av å til ved press rundt 2.000 0 når glødevarsleren kommer samt motorlampa

 

VNT er spjeldmekanismen i turbo. Tenker da på at du sjekker at staget beveger seg fint.

Må du kjøre for at glødelampe kommer?

Hvis aksling på turbo f.eks er knekt kan du slite med å få omdreininger på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp den kommer etter en stund. Men nå på slutten kom den fort etter hver restart av motor. Både motorlampa å glødinga. Motorlampa har vert en god stund men glødelampa har bare vert der noen få ganger tidligere.

Feilkode om glldeplugg har vert lenge men boots meldinga kom nå.

 

Før en dag var det det samme når e dro ivei på morgenen. Men da ble de I orden igjenn når e slo av å starta på nytt. Men det hjalp ikke I dag.

 

Skal fikse hjula på audien så ska e få passaten på bukken så får man se:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått den på bukken nå.. får se om jeg får tatt en titt i kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye olje I slange. Her er video.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knekt aksling mellom turboskovlene det der,så da det er bare å se etter ny turbo.Men ser du skriver at den er bytta på merkeverksted,sjekk ut om det er mulighet for delegaranti på den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det å få igjennom garanti på turbo er nesten bare å glemme. større sjanse på viking lotto. har prøvd flere ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vis 100.000/3 år på denne delen(aksling) skal være innenfor men mtp at jeg ikke har dokumentasjon på service så er det nok ikke mulig med reklamasjon. byttet olje å filter selv. så eneste dokumentasjon er hvilken olje (kvittering) og hvilken tid samt oljefilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk heller med Norsk Turboservice eller GIK og få noe skikkelig. Har montert nbs turbo for kunde før og draget ble helt rart + uling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk heller med Norsk Turboservice eller GIK og få noe skikkelig. Har montert nbs turbo for kunde før og draget ble helt rart + uling.

 

fikk tilbud fra gik på tot 6990 inkl pakninger. de hadde vist original og ikke kopi. hva tsi har til 3600 vet verken jeg eller gik. det var en overhalt garret til 3600

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny turbo ankommet fra gik turbo. Tips mottas med takk på hva som bør sjekkes når dette byttes.

Har ikke hatt noe oljelampe som jeg har sett men turbo har ult en god stund samt at det virker som aksling er knekt.

Noen som vet hvordan det er å bytte turbo på Passat 2.0tdi 2007 4motion?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetilførselsrør

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel arbeid ja!! Blir ny turbo nå fra gik. E det dpf på bildet??for står at e ikke Haar på vegvesenet sine sider.�� Bør evt rense den?

Når møller vrir seg unna garanti må man Gjøre det selv. 2007 Vw passat 2.0tdi 3c 4motion. Turbo, oljetilførselrør, turboslange, olje,oljefilter, glødeplugger ,dpf rens, muligens luftgate rens. Sjekk av oljetrykk å spon i olje.

20170513_191050.jpg

20170513_191010.jpg

20170513_190958.jpg

20170509_204415.jpg

20170509_204404.jpg

20170509_200842.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo nede, med knekt aksling!! Noe mer e Bør sjekke når e først er nede med turbo??

20170522_210428.jpg

20170522_210401.jpg

20170522_210441.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.