Anbefalte innlegg

Har en Audi A3 2002 1.6

Bilen har gått 75000 og har fungert meget bra til nå.

Så på en cruise tur fikk jeg opp varsel om at temperaturen var for høy.

Stoppet med en gang men innen jeg hadde fått stoppet hadde motoren roet seg ned og tempen var igjen på 90 grader.

Kjørte så bilen hjem på henger og feilsøkte med hidden noen dager etter.

Fant ingen feil men bilen kan ikke kjøres langt da den ikke kjøles som normalt.

 

Bilen blir 90 grader også plutselig stiger den bare videre oppover og er i ferd med å koke. Når jeg så stopper og svinger til siden roer den seg helt ned igjen med en gang og vips på full fart ned igjen i temp.

 

Byttet en føler som sitter like ved siden av termostaten.

 

Må jeg bytte termostat og vannpumpe ?

Vil ikke sette bilen på verksted for feilsøking og den regla. Regner med at dette fort kan bli dyrt.

 

flott om noen andre som har opplevd det samme eller som kanskje har litt peiling kunne hjulpet meg litt.

 

Mvh

MFB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er termostaten så pleier det vel så og si alltid å være andre veien, altså at du sliter med å få temperatur på motoren. Så da er det vel ikke så mange andre alternativ enn vannpumpa eller kombiinstrumentet (speedometerhuset). Da jeg skifta registerreim og vannpumpe ble det nevnt på verkstedet at de hadde opplevd mer enn en gang at vannpumpa hadde knelt på biler før registerreima skulle skiftes.

 

Vet ikke om du ble noe klokere av dette egentlig... Bare litt hjelp til synsing fra min side. Håper du finner ut av det fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda takk for at du deler tanker og meninger. Tanken er ikke dum.

Og det samme har falt inn for mitt vedkommende, men hvordan forklarer man da at temperaturen faller i det jeg skal stoppe og girer ned og kjører til siden. Det skal vel ikke skje viss vannpumpa er ødelagt? I tillegg så viser jo hiddenen kontinuerlig stigning på motor temperatur.

 

Mvh

MFB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, du har et poeng der. Hadde jeg vært deg så trur jeg at jeg hadde tatt en telefon til Møller og spurt om de hadde hørt om problemet tidligere. Er jo ikke umulig at de kjenner til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme bil jeg.. 02 1,6 med nesten samme problem. der viste tempen for lite. Da var det vanpumpe huset som var gåent eller noe.. dette er noe som gikk på garanti/ reklamasjon. Hørte at det hadde skjedd igjen med bilen etter jeg hadde solgt den.. etter at garantien hadde gått ut.. var ikke noe problem, bet. ikke noe for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.