#1 Skrevet Januar 15, 2017 Skal få byttet bakbremser på Passaten en av de nærmeste dagene, og vil da bytte ut mest mulig av bremsevæska, da med DOT 5.1. Tenkte å kjøpe dette på Biltema, som sist. Men tenkte for moro skyld å sjekke pris hos MECA, da jeg uansett skulle innom der for å handle glidebolter og annet jeg trengte i forbindelse med bremsebyttet. MECA: Promeister DOT 5.1, 139,- for en liter - link. Biltema: DOT 5.1, 59,90,- for 0,25l - link. Med klubbrabat var jeg nede i 78,xx,- for en liter hos MECA, snaue 20,- mer enn hva Biltema skulle ha for 0,25l. Altså sparte jeg ca 162,- på samme mengde bremsevæske. Jada, det er ikke rare summene vi snakker om her, men ble litt overrasket selv over at det var så stor forskjell på samme produkt - og attpåtil den motsatte veien av hva man er vant med; normalt sett billigere hos billigkjedene enn de som selger kjente merkevarer. Jeg regnet med at det var billigst på Biltema. Moralen er uansett, man kan spare noen kroner som bilinteressert ved å sjekke flere alternativer før man handler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2017 Godt tips, jeg var ute for noe av den samme opplevelsen hos Mekonomen-butikken i drammen. De har ATE bremsevæske til 120-130 kr pr liter. 170-ish for SL.6 væska som jeg pleier å bruke. skifter jo i clutchslaven også, så jeg pleier å bruke ca en liter på et væskeskift. Fredrik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2017 Skal ikke Passaten ha dot4 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2017 billgere på mekonomen 120,- for 5,1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2017 Det er sant, men ikke sikkert de er billigere etter klubbrabatt allikevel. Ble som sagt 78,xx etter rabatt, pluss at det var flere deler jeg skulle ha. Skal ikke Passaten ha dot4 da? Jo, men kan likeså greit bytte til noe med litt høyere kokepunkt når man først skal gjøre jobben:) Rett meg gjerne om jeg tar feil, men DOT 5.1 kan blandes med DOT 4 og 3, og DOT 5 er silikonbasert og kan ikke blandes med noen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2017 Stemmer det med DOT 5 ja. Den er silikonbasert og kan ikke blandes med noe annet. Med de andre vil du kun få en "blanding" av kokepunkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...