ACC and Audi Brake Guard: not available

Anbefalte innlegg

Fikk denne meldingen "ACC and Audi Brake Guard: not available" i displayet gjentatte ganger (les 50+) på siste kjøretur. Det virket som om ACC-systemet (og brake guard) koblet seg inn og ut gjentatte ganger, før det virket til å bli utkoblet over lengre perioder.

Noen som har vært borti denne meldingen før? What is zee problem?

A6 Allroad 2013

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis snø eller skitt dekker for sensorer fåe du denne beskjeden

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe skitt eller snø som burde være et problem : rolleyes

Iflg. Audi kan det henge sammen med en "defekt" navigasjonsantenne. Kan det stemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe skitt eller snø som burde være et problem : rolleyes

Iflg. Audi kan det henge sammen med en "defekt" navigasjonsantenne. Kan det stemme?

Er det lest ut feilkode på antenne tidligere? Har vært borti at det har skapt forstyrrelse før ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Audi mente at denne måtte byttes da man ikke fikk kontakt med den.. Men navigasjonen fungerer jo, så syns jo det var litt rart. Og trodde ACC og Brake Guard i all hovedsak brukte radarene og kamera til å gjøre sin jobb!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bruker også karthidden fra navigasjonsantenna for å kunne forutse veikryss, skarpe svinger, bakker etc. Dette bl.a for å velge riktig girprogram i girkasse ++. Mener dette på Audi språk kalles prediktive strekningshidden. Grunnet de elektriske systemenes hiddenutveksling hender det at hele systemet/funksjonen deaktiveres hvis det forekommer feil på en involvert komponent. Dette for å unngå evt. farlige feilfunksjoner. Har vært borti at feilmeldingen du har kommer av defekt naviantenne, men ville fått lest av feilkoder igjen for å bli helt sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Bent Owe. Makes sense, men desto verre for systemet om GPS'en ikke er oppdatert da?! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To ganger (!) har en kamerat opplevd at folk har rygget i støtfangerens hans ved gateparkering, og radaren nede i støtfanger har blitt ørliiiite skjeiv nok til at systemet konker ut. Møller tok ca 4000,- per gang for å fikse dette; penger ut av egen lomme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilmelding av dette er typisk som sagt ovenfor møkk og snø på ACC sensorer fremme i støtfanger. Hvis en har glemt å montere kabler til senorene f.eks hvis fanger har vært montert av/på gir samme feilmelding. Men som sagt sist her hvis en har fått en smell i fanger eller løs skrue i feste så kan sensorer komme ut av stilling og da har en dette. Hvis en har senket bilen mye kan en også få denne feilen.

VCDS er tingen her. Hvis "Misalignment angle" er mere enn +/- 0.8 når en leser av sensorer så får en denne feilmeldingen. Jeg har byttet fanger forran og har denne feilmeldingen. Målte sensorene mine og de er "off".

Audi tar 4-6000 for en rekalibrering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Er et nytt medlem, så tenkte jeg kunne henge meg på her..

Akkurat dette plundrer jeg med på min 2012 A7 også.

Når jeg starter bilen kommer feilmelding: acc and audi braking guard not available

Etter et par minutter kommer feilmelding: speed limit display currently restricted

Har ikke cruisecontroll og skiltgjenkjenningen viser ikke alle fartsgrenser / skiltinger.

Tilfeldig skulle jeg bruke navigasjonen her om dagen... den viste at jeg var i Arvika i Sverige, selv om jeg var i Oslo, sjekket litt og den har ingen satelitter.

Etter hvert skjønner jeg vel at det må være antenna som er grunnen til alt dette.

Leser av med vag-com og ser at sensorene foran og gps antenna har feilkoder:

Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: 4H0-907-561.clb

Part No SW: 4G0 907 561 HW: 4G0 907 561

Component: ACC3 H17 0160

Serial number: 00000000000000

Coding: 3F04010201

Shop #: WSC 22138 142 94470

ASAM Dataset: EV_AdaptCruisContrAU57X 001003

ROD: EV_AdaptCruisContrAU57X_001.rod

VCID: 67DC33009EF2897A68-8032

2 Faults Found:

37376 - Function Restricted due to Missing Message(s)

U1111 00 [008] - -

Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 37

Mileage: 134992 km

Date: 2016.12.29

Time: 16:10:06

Control Module temperature: 1 °C

Voltage terminal 15: 13.023 V

Velocity_vehicle_reference: -1.35 m/s

Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: -0.12 m/s²

145408 - Function Restriction due to Faults in Other Modules

U1113 00 [009] - -

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 254

Reset counter: 252

Mileage: 134414 km

Date: 2016.12.11

Time: 12:04:08

Control Module temperature: 23 °C

Voltage terminal 15: 11.954 V

Velocity_vehicle_reference: -0.01 m/s

Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.00 m/s²

00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)

011 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01101011

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 234

Mileage: 134414 km

Time Indication: 0

Date: 2016.12.11

Time: 11:57:34

Jeg kjøpte tidligere 2 brukte acc sensorer fra en skadet bil, var sikker på disse var feilen, satte de på plass, men de hadde Component protection, dette

er det visst bare Audi som kan låse opp. satte de gamle på plass igjen. Dette var før jeg ble obs på dette med antenna.

[/i]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Audi her lokalt sier at de skal bytte GPS-antenna. Så da venter jeg bare og ser. Er garanti enda, så sånn sett greit for meg så lenge de tar kostnaden. Kostet vel over 10 lapper å bytte den antenna om garantien var utløpt. Par tusen for antenne + lakk og 7-8000 i jobb : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har byttet GPS-antenna og feilen er borte.. Så da hadde de vel trolig rett? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.