#1 Skrevet Januar 16, 2017 Hei driver av å sjekker litt på ny bil. lurer litt på en sånnen Audi a8 4.0 TDI eller 4.2 TDI har mest lyst på en 4.2TDI er det noen modeler man burde holde seg unna? har hørt at det er et skille i faceliften med motorene om man skal først ha en sånnen bil og planer om å ha den en stun selv. kan bytte alt av deler på bilen selv og utføere service selv uten problemer (utdannet bilmekanikker) har også sett på en 2005 model 3.0 TDI men har mest lyst på større motor. hvem bil er det som er mest lønsomt å skaffe med tanke på reprasjoner, forsikring og verdi tap? åssen er det å chip disse bilene? kom med forslag til modeler takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2017 4.0 tdi har vel vært endel plaget med strekking av kamkjeder. 4.2 tdi er regnet sammen med 3.0 tdi, som en av de mest driftsikre motorene. Jeg har selv 3.0 tdi og er godt fornøyd etter tuning (skal være rundt 300hk og 600Nm) Hadde jeg derimot kunne velge fritt, hadde jeg uten tvil gått for 4.2 tdi. (kjerring og økonomi stoppet meg der ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2017 Er det noe forskjell på comman-rail og pompedyse på disse bilene? Hva er lurest å velge? Hørt det er et skille i 2008 på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2017 Er ikke noe pd i disse. Jeg har hatt a8 d3 3.0 tdi. Valgte det pga utvalg av deler til motor osv er større, samt mindre ting som kan ryke. Dyser, turbo osv Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2017 Mulig A8 tok i bruk Torsen Type T3? i 2008, med 40:60 fordeling (kontra 50:50). link#1, link#2 Det fornuftige valget er nok 3.0 TDi. Mer enn nok effekt, bedre plass i motorrommet, enklere tilgang ved service, ... 4.2 TDi. Mer effekt enn man trenger, trolig lettere for å sote (tette DPF). Trangt motorrom (se om du finner servo-olje beholderen ). Hyppig service på motor og girkasse er viktig for lang levetid (som for alle biler). Har hatt 4.2 TDi i litt over 6 år, fin bil med en morsom motor (nesten like morsom som 2.2T i S6). En korrekt chippet 2.2T går bedre enn en chippet 4.2 TDI, men det er enklere å kjøre 4.2 TDI motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...