#1 Skrevet Januar 16, 2017 hei! fikk nylig feillampa "slitte bremsklosser" tittet litt på klossene og de ser ok ut. Koblet på Vagcom, men får ikke noe feilkode på dette.. skal det komme feilkode når feks klossene er slitt? eller kommer det bare i display? samtidig har jeg feilkoden p0411, er det noe bra fremgangsmåte å feilsøke her?e kan en eksoslekasje trigge denne? bilen går en liten stund på høyt turtall når den startes, er dette den secondary air injection system? litt dårlig kunnskap akkurat rundt dette..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2017 hei! fikk nylig feillampa "slitte bremsklosser" tittet litt på klossene og de ser ok ut. Koblet på Vagcom, men får ikke noe feilkode på dette.. skal det komme feilkode når feks klossene er slitt? eller kommer det bare i display? Slitasjevarsler sitter på den bakre klossen. Ikke uvanlig at denne henger litt og derfor slites fortere. Varsel vil også komme opp ved evt. ledningsbrudd. samtidig har jeg feilkoden p0411, er det noe bra fremgangsmåte å feilsøke her? kan en eksoslekasje trigge denne? Er flere ting som kan trigge denne; feil på pumpen på sekundærluftsystemet, lekkasje i slange til kombiventil, defekt kombiventil eller magnetventil som styrer denne, vakuumlekkasje før eller etter magnetventil. Magnetventilen sitter under innsuget og kombiventilen i bakkant av motoren. bilen går en liten stund på høyt turtall når den startes, er dette den secondary air injection system? litt dårlig kunnskap akkurat rundt dette..... Motoren ligger vel på ca. 1200 omdr. når sekundærsystemet kjører. Dette holder på til lambda måler høy nok temp i katalysatoren, men kjører ikke lenger enn 90sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2017 takk for svar! fant kabelbrudd til klossene. så slittasjelampa forsvant ( blir nye klosser snart) fant en morken kabel ut fra kombiventilen(tror jeg) fikk vertfall ordnet dette. vist jeg sletter koden tar det ca 2 uker før den kommer igjen.... vertfall det som har skjedd hittil. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...