Spørsmål om tempratur føler og oljeføler til AAN.

Anbefalte innlegg

Hei, har klippt å limt litt i ledningsnettet vårt. Det jeg lurer på er hvilken tempgiver ecu trenger for å gjøre jobben sin og hvor den sitter? Og om noen vet hvilke pin som skal hvor? (jording) (styrestrøm) (ecu) ? Er vel 3 givere på tempratur på motoren?..

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du! Her er bilder av pin på Ecu med forklaring, bruk den engelske beskrivelsen, den på tysk er til 3b motor mener jeg. Du må ha 3 temp signaler G42, G62 og F76. Skal finne info om de for deg...ae038226704ed7188ff3852bbaacf09f.jpgf3791086a7645df6ff219f0764857eba.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetemp er kun for visning i dashbord! Her er plassering av de 3 andre! Har beskrivelse av de også om du vil ha...9b2f34ac90b240a22697356fbcd7a525.jpg42cf7699e719c96ffb46bb1419d88011.jpg8b5a067a0d45d752ea5a80b26807b578.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg skjønner det så må den fremste på vannrailen være til kjølevifter, og den bakerste er til ecu? Den som er er bak på toppen er koblet til. Og den blå som sitter på vannslangen bak toppen er koblet på. Men jeg har ikke koblet opp noen på vannrailen. Er dem nødvendig for at ecu skal gjøre jobben sin? Bilen får altfor mye bensin ved halv gass, går helt fint på tomgang dog :)

Jeg har den med 4 kontakter. da er det sikkert et 12v signal fra hjerne og 2 jordinger og et retur signal til hjerne?

Tusen hjertelig for svar iallfall, var et slikt bilde jeg har lett etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fremste på vannrailen er til "after-run" pumpa, giver for vifta sitter på radiatoren(i hvertfall på de eldre, usikker på din b5) Den blå på vannslangen er til air condition, den trenger du ikke.

Har du koblet opp G42 som sitter ved gass-spjeldet(innsugstemp)?

Lenge siden jeg rota med dette, men ble faktisk litt usikker på om du trenger F76 som er sitter på innsuget. F76 gir signal til vanntemp måler, varsel lampe, og i følge en beskrivelse jeg har sørge for å redusere ladetrykket hvis vanntemp går over 119*. Men kan ikke se at det er noen kobling mellom denne og ECU, jeg har i alle fall ikke det. Mener å ha lest at disse finnes med både 3 og 4 pinner....

Hvor mange pinner er det på den du har?

Funker TPS sensoren (G69) din som den skal? Har lest om tilfeller der den har blitt skadet hvis det har blitt sveisa på bilen med den tilkoplet( ikke sikker på det der altså, men verdt å sjekke).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på innsuget (brun) er koblet og den bak på toppen :) Tps er iorden og ikke sveiset på bilen med strøm på, jeg har 4 pinner på den firkantkontakta på vannrailen, må eventuelt være den da om det skal være noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun den bak på blokka som ECU trenger.

Feil på G62 kan gi veldig fet blanding, sjekk at du får opp rett temperatur i vagcom om du har det, evt. at du "koker" sensoren og ser at den er ca. innafor:

11-11_CoolantTemp1_graph.jpg

Den 3/4 polede på vannrailen er: (4pol = VDO, 3pol = Behr)

+12v (nyere sensorer har ikke denne)

Vanntempføler for instrumentet

Bryter, Rød varsellampe til Auto-check om for høy vanntemp (119 C)

Bryter, signal til AC om å koble ut kompressoren for å redusere last. (119 C)

(Det stemmer at det også var en link til ECU, men dette gjelder bare for 1986-91 5000T/Q og 200TQ 10V/20V, dette er signalet som går til A/C)

Den lille to-polede bryteren foran F76 er for after-run pumpen. Starter trinn 1 på viften og pumpen hvis sensoren passerer 110C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for at du ville bruke tid på dette, hjelper meg masse :) Skal undersøke litt nå.

Et spørsmål til, brun og svart ledning fra en føler foran motoren ved veivhjul. hva går denne til? Oljetrykk det å?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten ringkabelsko på den? I så fall er det oljetemp giveren for temp visning i "tilleggsinstrument"

Plassert på oljepumpa rett bak nedre reimhjul.fd6c2971a95889dfa9ce85918327707a.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.