#1 Skrevet Januar 23, 2017 Forhandler har sjekket og finner ingenting, mener jeg må kjøre til feilen vedvarer... Det er ikke aktuelt, så nå gir jeg faen å prøver selv. Av og til må den kinne helt opp i 3-4 sekunder, andre ganger starter den med en gang. Det kan like godt skje i 20 pluss som 10 minusgrader. Det jeg reagerer på er at glødelampa slukker så fort, kanskje etter bare et sekund eller 2 uavhengig av hvor kaldt det er. Mistenker enten glødeplugger eller gløderelé. Ingen feilkoder i VCDS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2017 Ingen meninger? Prøver å bytte glødeplugger i første omgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 3, 2017 Temp sensor er vel det som styrer lengden på glødinga Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2017 Mange 1.6 CR som er slik. Er ikke glødeplugger eller temp føler. Om du skal feilsøke selv så bør du ha rimelig god peil på hva du skal feilsøke på og ha diagnose tilgjengelig. At glødelampa slukker fort er normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2017 KAN skyldes feil på EGR-ventil. Hvis den står for mye åpen ved motorstart, resirkuleres for mye eksos slik at motor ikke starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2017 Mange 1.6 CR som er slik. Er ikke glødeplugger eller temp føler. Om du skal feilsøke selv så bør du ha rimelig god peil på hva du skal feilsøke på og ha diagnose tilgjengelig. At glødelampa slukker fort er normalt. Tja, hva er det å ha peil på om ikke forhandler heller mener det er noe galt / gidder å prøve noe? Må jo prøve noe.. Og ja, har VCDS. Ingenting å spore der. Enkelte ganger lyser glødelampa i 3-4 sekunder, da starter den alltid momentant etter første kinn omtrent. Det må være ett eller annet som reduserer glødetiden av en eller annen grunn, eller dårlige glødeplugger. Om det er samme verdi jeg får opp i displayet i bilen glødepluggene jobber ut i fra tviler jeg på det er den, den stemmer godt med temp måler på husveggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2017 Skal starte fint -10 uten gløding. Da må du bruke vagcom med måleblokk verdier og sjekke litt da. Gløding, omdr.på motor, innsprøytningstid Gløding startet i det du har opp døra. Det har vw hatt siden golf 2 1.6td (miljødiesel 90-91 modell) Så jeg tviler på at det er noe med glødinga di. 1.6 CR som du har også hatt div problemer med kompresjon. Retur lekkasjer på dyser osv. Bent Owe har et godt tips. Han jobber jo også hos møller. Kan være den berømte AGR/EGR kjøleren som står så vidt oppe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2017 Uææææhhhh... Avansert for en stakkars elektriker. Problemet er jo at det såklart ikke skjer når jeg har den inne hos forhandler. Og om det skjer, så er det sikkert 30++ ganger til neste gang det skjer. Formening der er tydeligvis at om det ikke kan leses ut på en pc, så er det kunden som surrer... Håper å få det på film en gang, slik at jeg kan vise de jeg iallefall ikke driver ap med de. Den har gått nærmere 80´nå, så garantien er snart på hell. Om jeg får feks. en kvittering/ordre på at dette ble feilsøkt på innenfor garantitid men ikke funnet, holder dette da som "bevis" om feilen skulle bli mer tydelig etter garantien går ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...