#1 Skrevet Januar 24, 2017 (endret) Hei! Skal jeg tro denne videoen, er det egen olje for Haldex, og egen olje for diff i tilsynelatende samme enhet.. Er det slik i min 09 Passat 4motion også? Jeg har kjøpt to liter olje, i henhold til oljevelgeren hos Castrol. Det skulle gå til "vinkelgirkasse/overføringskasse" og "differensial". Er det de enhetene han nevner i videoen? Differensial bak: http://applications.castrol.com/oilselector/no_no/c/recommendation?hidden=c5113314846af05de9f23d65e5142a81 Vinkelgirkasse: http://applications.castrol.com/oilselector/no_no/c/recommendation?hidden=c5113314846af05de9f23d65e5142a81 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2017 Hjeeeelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2017 Diff. og Haldex er separerte deler, selv om de er skrudd sammen og du trenger to forskjellige oljetyper. Haldex olja er viktig at er rett, hadde kjøpt den på møller. 0,8-1.0l går det på. Bytt filter i samma slengen. På diffen går det vel på rundt 1,7-2,0l avhengig av hvilken diff du har, men du heller på til det renner ut. Castro Syntrax 75w-90 er vel den du skal ha, med mindre du har en diff. jeg ikke vet om. Sjekk ut Castrol sin oljevelger med reg.nr. ditt. Fordelingskasse, diffrensial og Haldex er 3 forskjellige ting. Fordelingskassa sitter på girkassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2017 Akkurat - Så fordelingskassa har egen olje i tillegg? Skal bytte på motor, girkasse og differensial bak i helga. Fikk ikke haldexolje på oljevelgeren til Castrol - Kun motor, girkasse, differensial bak og fordelingskasse. Sjekk denne linken: http://applications.castrol.com/oilselector/no_no/c/recommendation?hidden=c5113314846af05de9f23d65e5142a81 Her sier dem at det er 0,95L olje på diffen. Her, sier dem at det er 0,9L på vinkelgirkassen: http://applications.castrol.com/oilselector/no_no/c/recommendation?hidden=c5113314846af05de9f23d65e5142a81 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2017 Er det korrekt at følgende skal ha egen olje? (Nummerert i "kronologisk" rekkefølge, hvor 1 er starten av drivverket) Motor Girkasse Vinkelgirkasse Haldex Differensial bak 1, 2 og 3 er før mellomaksling. 4 og 5 er etter mellomaksling. Grunnen til at jeg spør så hinnsides basic, er at jeg får ikke sjekket under bilen selv før jeg er på bukken - Den er 2 timer unna nærmeste butikk, og jeg er ikke der før Lørdag EDIT; Det gikk litt fort i svingene her - Jeg trakk visst bare essensen ut av svaret ditt Takk for grundig svar - det bekrefter jo egentlig alt jeg spør om - Da gjenstår det egentlig bare å finne påfyllingene (Regner med at fordelingskassen/Vinkelgirkassen/Overføringskassen har rundt mellomakslingen?) Ble også litt usikker når du nevnte oljemengdene.. Når castrol sier jeg har 0,95, har jeg kanskje 0,95..? Eller...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2017 En differential kan ha alt fra 0,5l til 5,0l så min antatte oljemengde kan godt være helt på jorde. Vet ikke eksakt hva du skal ha. Kan få sjekket det imorgen. (Hvis jeg husker det.. ) Jepp, alle de nevnte har "egne" oljer, men fordelingskassa og bak diff. bruker samma olja. Tappe/påfyllingsplugger kan jeg også finne, men så var det dette om jeg husker det da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2017 Det setter jeg stor pris på..! Skal se om jeg kan minne deg på det. Tendensene til forglemmelser er på plass hos meg i alle fall Skal bestille haldexolje hos Møller, jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2017 Kom på at jeg hadde diagnose PC'n liggende her, og der har jeg det jeg trenger Du skal ha 0,95l på diff. bak og 0,85l på Haldex'en, men igjen, du fyller bare til det renner ut av nivåhullet. (Autohidden oppgir 1,0l på diff.) Bak diff. Fordelingskasse Haldex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2017 Helten min! Dette er helt rått - Da burde de to literne mine holde akkurat. Tusen takk. Her snakker vi meget nyttig hjelp..! Sender deg litt god karma, og du skal få dulte borti meg neste treff å stjele ei øl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2017 Djesuzz; hvordan får man tak i slike geniale tegninger med moment og av- og påtappingsted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2017 autohidden. koster flere tusen i året. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2017 Noen som har undersøkt lisenskostnad for lag og foreninger som oss; altså tilgang for alle medlemmer via en fellesbruker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 26, 2017 Fylte ca. 0.7L på haldexen - Så kom det skvulpende ut toppen. Hadde drenert til det slutta å dryppe, men det kan kanskje hende at det ligger noe igjen rundt i systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 26, 2017 ikke unormalt det. Så lenge det renner ut av nivåpluggen er det fult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 27, 2017 Herlig. Du har vært til stor hjelp, takk for det! For girkassen og overføringskassen må jeg ha noe annet verktøy, så jeg fikk ikke gjort det i går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 27, 2017 Du vet fremgangsmåten for å fylle på kassa? Jeg har nok et bilde eller to for den også, men det må jeg evt. sjekke senere idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 27, 2017 Girkassen har jeg forberedt meg på ja. Men jeg kjøpte feil fylleverktøy. Der har jeg ny plugg, ny snorkel, nytt filter og ny olje. Kjører rekalibreringssekvens etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...