Nokk en tråd om Passat 3c og hovedlykter (skulle bare skifte pærer)

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!

Her kommer nok en tråd om lyktene til passaten min. (adaptive bi-xenon)

Her i helgen skulle jeg "bare" skifte til nye xenonpærer. Har gjort dette før så tenkte det sko gå like lett som sist gang.

Det som skjedde var at når jeg koblet til lyktene igjen etter at jeg skiftet pærene for å se om de virket så dukket det også opp feilmelding i dashen, "AFS Inoperativ". Koblet så til vagcom å ser at jeg for opp at control modulen ikke er kodet?

Legger ved screenshot av feilkodene i bunn. (resten av feilkodene regner jeg med har en sammenheng med den første)

Dette er etter hva jeg har googlet meg til en modul bakom hanskerommet, så da er det en tredje modul i tillegg til at det er hver sin AFS modul i hver lykt :o

Har også prøvd å kode modulen på nytt men uten resultat, får heller ikke justert lyktene via output test, får da bare opp at modulen ikke støtter dette.

Har også sjekket alle sikringer å tatt strømmen på bilen over natten for å se om det gjorde noe.

Noen som har tips å komme med? :confused:

3E4C7119-F0C7-46A2-9194-2B7E8ED9CD5B.jpg

58852B3A-E6F2-42A8-BA23-B32C4929AC1B.jpg

3D69F8ED-FB48-4058-93AF-66C9B51EBE2C.jpg

ED3F631C-1025-4A0B-9B72-8030016E11ED.jpg

9F3F2F77-E087-4226-9FC1-9BD4040C669A.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var rar, du...!

Skjedde det noe når du byttet?

Hadde du tenning på med lykter frakoblet? Kortsluttet du noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemte i entusiasmen min å koble fra batteriene når jeg tok ut lyktene, men hadde ikke tenning på å nøklene lå inne i huset hele veien.

Eneste jeg kan se for meg er at det er noe dårlig kabling inne i lyktene, men det sko vell ikke ha forårsaket feil på modulen inni bilen men heller på modulene på lyktene?

Men modulen bak hanskeromme kan jo ikke verr ødelagt heller, får jeg får jo kontakt å får lest ut feilkodene.

I don't know :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter nå med lyktene på kjøkkenbordet å finner inngrnting unormalt, men ser at det er 2 ledninger som ikke har isolasjon på seg. Kan disse kansje bare verr jording?

IMG_0164.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset!

Tok å gjekk over alle kontakter med noe rens å teipet over de 2 ledningene uten isolasjon.

Startet opp bilen å da gikk lyktene opp å ned men ikke til høyre å venstre. Koblet til vcds å hadde da bare 2 feil, headlamps not adjusted og stage output på høyre lykt. Slettet stage output feilen å satt igjen med bare headlamps not adjusted. Denne gikk da vekk når eg kjørte re kalibrering på lyktene : smil :

digg å få det utav verden!

: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.