2005 Passat 3BG 4M tar inn vann på passasjerside! Har nesten prøvd alt....

Anbefalte innlegg

Hei! Ikke vært betalende medlem på noen år så dette er første post siden tja... 2010 kanskje... godt å være tilbake igjen :)

Jeg har forsøkt meg på andre bil forum men det er ingen som har så unik kunnskap på VAG som her inne... det blir bare irriterende at det spørres om jeg har sjekket de samme tingene opp og opp igjen på de andre forumene...

Så nå trenger jeg virkelig hjelp folkens!!

Bilen min tar inn ganske mye vann på passasjersida (ikke noe unormalt på disse visstnok, men det vet dere vel)

Jeg hadde samme problemet i fjor på denne tida. Ble oppmerksom på at noe var galt siden det var piss vått i hanskerommet. Tok ut batteriet renska opp i dreneringshull vaska og rengjorde så det ble skinnende rent.

Bytta pollenfilterinnsatsen (hele greia) siden pakninga så klart var kaputt. Hadde på litt ekstra silikon på pakninga så det skulle bli 100% tett også i framtida. Denne gangen flaut det skikkelig med vann under matta...

Nå for 1 uke siden oppdager jeg igjen at papirer som ligger i hanskerommet var blitt vått.... så da skjønte jeg at noe var galt.. opp med matta igjen og joda der var det vann... ikke så mye som sist men likevel nok....

Nå har jeg tørka opp alt vannet og er interessert i å få rede på hvor vannet kommer inn i bilen fra, jeg trodde jo dette var et problem jeg løste for 1 år siden..... Jeg ser at pollenfilteret er helt tørt, så det kommer ikke vann på filteret. Pakningen med ekstra silikon "holder vann" så det kommer ikke inn vann her. Faktisk knuske tørt i filterboksen.

Kan ikke forstå hvor vannet kommer fra så for å utelukke evt lekk frontrute, utett dør, rails eller noe annet så jeg tar 3 store brusflasker, fyller de med vann og tilsetter blå konditorfarge... tømmer de på siden av pollenfilteret sånn at det renner bak boksen, rundtom der og ned forbi AC rør inntaket og videre under batteriet og ut i det fri...

Tilbake i bilen ser jeg at det kommer jo blått vann inn isolert sett fra oversiden helt til høyre under der de trange ekle mattene som er pisse våte befinner seg (altså i området rundt der pollenfilterboksen sitter ca... men jeg har jo ikke sjangs å få hånda så langt opp for det er jo trang som fy....).

Men jeg kan ikke fatte at det skal være noen hull der? Var ganske sikker på at det kun var ett hull når jeg bytta filterboksen og det var det som filterboksen skal over?? Og det er 100% tett der.... :confused: Så min teori er at hvis det kommer fra filterboksen vil det jo bli vått nedover mot vifta ikke sant? Så det kan ikke være der det kommer inn?

Kjenner at dette tærer på nattesøvnen snart for jeg har brukt flere dager på å finne ut hvor i svart... fa... det jævla vannet tar seg inn i bilen fra : bh :

Tømte vannet inn her: (vannet trenger ikke gjennom mansjetten til AC-røra)

IMG_20170124_221755.jpg

Kommer vann rennende ned her inni bilen:

IMG_20170124_221842.jpg

Er det noen som kan hjelpe meg før jeg må demontere alt under airbagen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med vann i egen Passat der er det frontruta som lekker mest ,men du får vann inn lavere? Førersiden er verst hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med vann i egen Passat der er det frontruta som lekker mest ,men du får vann inn lavere? Førersiden er verst hos meg.

Ja jeg må jo (etter alt å dømme) få det inn lavere når jeg tømmer vannet lavere enn ruta er.... Er så forvirra og lei nå at jeg kjenner jeg blir gal...!! Må være en klok sjel der ute som kan fortelle meg hvor det kommer inn??

Eller hvor og hvor... jeg forstår jo ca hvor det kommer inn men ikke at det skal være noen hull bak der pollenfilteret befinner seg eller området rundt.... FA.. altså... for noe drit!! Suger så jævli med bøtter av vann i bilen når det høljer ned med regn... så slår det om til noen dager med kuldegrader og så blir det regn igjen.... Kjempeflott for alle ledninger og elektronikk det..!

Glad jeg ikke har det på førersida (enda) da har vel CCM'en tatt kvelden...

:shf:

Er det et dreneringspunkt rundt pollenfilterinnsatsen eller framskjermen eller et hull med en gummipropp som kanskje har falt ut som jeg overser???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde litt av det samme problemet på gamle bilen. Der var dreneringshullet til AC tett, så vannet fylte seg opp i en beholder, rant over. Der kom vannet ut rett under hanskerommet på passasjersiden. Du har jo vann i hanskerommet også, så er nok noe annet, men du kan jo sjekke:)

Ser du nevner AC rør, men at vannet renner forbi. Har du sjekket om det renner vann ut under bilen når AC står på fult?

Hadde ikke lik bil som deg, så kan jo være litt annerledes:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at filterboksen er tett?

Dette er et problem på golf mk4 også, er jo mye likheter mellom disse to generelt.

Der er det ikke unormalt å silikonere/tec7/sika rundt hele pollenfilterboksen (gjerne ta den ut så du får gjort det på undersiden også) fordi det nettopp kommer vann inn her enda pakningen tilsynelatende er hel og pen.

Edit: Litt uklart fra bildene om hanskerommet er tatt ut? Hvis det ikke er det så er hanskerommet temmelig kjapt å få ut, da får du hvertfall litt bedre sikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at filterboksen er tett?

Dette er et problem på golf mk4 også, er jo mye likheter mellom disse to generelt.

Der er det ikke unormalt å silikonere/tec7/sika rundt hele pollenfilterboksen (gjerne ta den ut så du får gjort det på undersiden også) fordi det nettopp kommer vann inn her enda pakningen tilsynelatende er hel og pen.

Edit: Litt uklart fra bildene om hanskerommet er tatt ut? Hvis det ikke er det så er hanskerommet temmelig kjapt å få ut, da får du hvertfall litt bedre sikt :)

Nei, er ikke 100% sikker, men er tvilende til at den er utett siden den gråe skumgummi pakninga er helt tørr...

Som nevnt i første post silikonerte jeg godt (svart TEC7) rundt pakninga etter å ha rengjort godt der i fjor. Helt ny innsats med ny pakning ble da montert. Det er jo mulig at det fremdles trenger inn vann der og at den gråe skumgummi pakningen ikke har blitt våt enda. Får lirke litt under der å se om det er vått på baksiden av den gråe skumgummien.

Men jeg er nesten tvilende til at vannet skal trenge inn der... men godt mulig det gjør det altså......

Hanskerom er demontert ellers hadde jeg ikke fått tørka opp....

Kjempemorsomt med flomvarsel i Nordland i disse dager....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kom nettopp på noe, dette er da sjekket på en golf 4, men siden mye annet er likt kan det være dette er også, på torpedoveggen i bakkant av pollenfilterboksen, der er det et hull som skal ha en pakning. Dette hullet eksisterer på førersiden også, men der er det brukt til div ledninger, på passasjersiden er dette ubrukt og eksisterer bare pga engelsk bil.

Mangla hvertfall plugg der på en av mine golfer, så tenkte det var verdt å nevne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kom nettopp på noe, dette er da sjekket på en golf 4, men siden mye annet er likt kan det være dette er også, på torpedoveggen i bakkant av pollenfilterboksen, der er det et hull som skal ha en pakning. Dette hullet eksisterer på førersiden også, men der er det brukt til div ledninger, på passasjersiden er dette ubrukt og eksisterer bare pga engelsk bil.

Mangla hvertfall plugg der på en av mine golfer, så tenkte det var verdt å nevne :)

Aha... så det kan være en propp som mangler... ja jeg får se når uværet har gitt seg... nå får det bare pøse ned..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan bistå meg meg delenr til pollenfilterinnsatsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannkasse.png

nummer 19 på det bildet? 3B1819640A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]245550[/ATTACH]

nummer 19 på det bildet? 3B1819640A

Yepp!

Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.