Feilkoder A4 TDI, Hva betyr de?

Anbefalte innlegg

Har lest ut følgende feilkoder på en '97 A4 1,9 TDI som en kamerat kom med:

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 CE

Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0803

Coding: 00002

Shop #: WSC 06325

2 Faults Found:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Readiness: N/A

End -------------------------------------------------------

 

Under kjøring så virker det som om turbotrykket plutselig blir borte, for så å komme igjen. Helt usystematisk.

(Bare for å nevne det så har et VAG verksted foreslått å bytte turbo, noe jeg stiller meg tvilende til at kan være løsingen - tror ikke de gadd å lese av feilkoder, engang.)

 

Noen som vet hva disse feilkodene betyr i praksis? Begynne med å bytte sensor (G71)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skyldes pga feil trykk i manifolden, altså for høyt turbotrykk. Det at den går i nødmodus skyldes oftest to ting på nyere tdi'er;

-defekt magnetventil, koster ca 700 og byttes på 2minutter.

-koksing/soting rundt styringen av vnt i turbo. Den må da enten byttes eller overhales. Det gjør at turboen ikke lader som den skal, og den har vanskelig for å justere trykket. Det er jo ikke konvensjonell wg på disse.

 

Trolig derfor verkstedet anbefalte bytte av snurre. Magnetventilen skal gi feilmld om den er helt gåen, men min var defekt uten å gi feilkode, hadde samme problem på min. Byttet den og alt ble bra!

 

Lykke til!

 

Edit: Men "Short to B+" betyr vel ikke kortslutning? Står det da ikke "ground" elns i feilkodene? Dersom det er det det betyr, kan den sensoren være defekt så hjernen ikke får beskjed om trykk. Jeg tviler dog på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.