#1 Skrevet Juni 24, 2005 Har lest ut følgende feilkoder på en '97 A4 1,9 TDI som en kamerat kom med: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 028 906 021 CE Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0803 Coding: 00002 Shop #: WSC 06325 2 Faults Found: 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent Readiness: N/A End ------------------------------------------------------- Under kjøring så virker det som om turbotrykket plutselig blir borte, for så å komme igjen. Helt usystematisk. (Bare for å nevne det så har et VAG verksted foreslått å bytte turbo, noe jeg stiller meg tvilende til at kan være løsingen - tror ikke de gadd å lese av feilkoder, engang.) Noen som vet hva disse feilkodene betyr i praksis? Begynne med å bytte sensor (G71)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2005 Det skyldes pga feil trykk i manifolden, altså for høyt turbotrykk. Det at den går i nødmodus skyldes oftest to ting på nyere tdi'er; -defekt magnetventil, koster ca 700 og byttes på 2minutter. -koksing/soting rundt styringen av vnt i turbo. Den må da enten byttes eller overhales. Det gjør at turboen ikke lader som den skal, og den har vanskelig for å justere trykket. Det er jo ikke konvensjonell wg på disse. Trolig derfor verkstedet anbefalte bytte av snurre. Magnetventilen skal gi feilmld om den er helt gåen, men min var defekt uten å gi feilkode, hadde samme problem på min. Byttet den og alt ble bra! Lykke til! Edit: Men "Short to B+" betyr vel ikke kortslutning? Står det da ikke "ground" elns i feilkodene? Dersom det er det det betyr, kan den sensoren være defekt så hjernen ikke får beskjed om trykk. Jeg tviler dog på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2005 Takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...