#1 Skrevet Januar 26, 2017 Er det noen som har eller har link til en arbeidsbeskrivelse på hvordan man ettermonterer vanlig CC på en Audi A6 4F? Jeg har MF-ratt, så såvidt jeg har fått med meg så trenger jeg bare bryter og deksel rundt bryteren. Må jeg demontere mye for å komme til å bytte bryteren, må jeg av med rattet? Da bør jeg kanskje ta av jordinga fra batteriet? Gjør det at bilen blir vanskelig på noe vis når jeg kobler det til igjen? Hvordan koder jeg den inn så den begynner å virke, må jeg dra noen ekstra ledninger eller noe? Setter pris på innspill, linker og videoer. Har bestilt deksel og bryter(e) nå, så da håper jeg at jeg nærmer meg CC til sommeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2017 Gjorde dette nettopp selv på en Audi A2. Kjøpte delene fra Kufatec da det er like billig som å bestille det løst, og da får man med arbeidsbeskrivelse. Du må av med ratt ja og slepering. På A2 må du kun aktivere CC etterpå, ikke noe annet, men på din må du sikkert grunnstille rattvinkelsensor osv. https://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A6/A6-4F/Cruise-Control-Retrofit-Audi-A6-4F1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2017 Oki, men jeg må bare av med sleperingen for å bytte ut bryterne, jeg trenger ikke bytte sleperingen men bare sette på igjen den jeg har? Jeg har kjøpt både bryter og deksel brukt, bryteren på høggeri lokalt og deksel på ebay. Så endte opp med ca tusenlappen for de delene. Har du mulighet til å poste din monteringsanvisning? Jeg regner med mye er likt...? Kodet du den inn med VAG-COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2017 Ja, det var ihvertfall slik på A2, men fikk et tips her inne å sette på en tapebit så man ikke snurrer sleperingen rundt mens den er ute. http://forum.vacn.no/showthread.php?285848-Fjerne-slepering-noe-%E5-tenke-p%E5 Jeg tro forskjellen på A2 og A6 er at din bil er full av styremoduler, mens min knapt har noen. Så du vil sikkert ha et juletre når du har montert alt tilbake, mens jeg ikke noen grunnstillinger å gjøre etterpå. Eneste jeg gjorde ved VCDS var å aktivere CC i ECU-modulen. Her er en video; 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2017 Måtte du inn med noe ekstra sikring eller noe da? Eller går dette over allerede aktive kurser? - - - Updated - - - Skal på langtur om to og en halv uke, håper jeg får dekslene før det slik at jeg får installert og testet før turen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2017 Nei, koblet meg inn på en eksisterende krets. Det var faktisk det vanskeligste fordi ledningsnettet bak sikringsboks er _stramt_! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2017 Aha.. så jeg må legge opp ledninger? Jeg mente å ha lest at det lå ledninger der også jeg, men på gamlebilen måtte jeg lagt ledning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 29, 2017 5 ledninger måtte til på Audi A2, men ledningsnettet med plugger følger med når man kjøper pakka fra Kufatec, og det ser jeg det også gjør til din. Anbefaler du kjøper kinderegget til Kufatec eller andre som tilbyr dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 29, 2017 5 ledninger måtte til på Audi A2, men ledningsnettet med plugger følger med når man kjøper pakka fra Kufatec, og det ser jeg det også gjør til din. Anbefaler du kjøper kinderegget til Kufatec eller andre som tilbyr dette. Å f... Jeg har kjøpt brukt og billig jeg.. Jaja, en ny støvsamler da! 😂 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 29, 2017 Settet kosta bare 69EUR til A2 hvor halvparten av dette er ny original bryterpinne. Prisen er høyere på din. Anbefaler du googler fremgangsmåten på din bil; kanskje du finner ut av det på egen hånd. Til A2 selger også Kufatec bare ledningsnettet også, og kanskje gjør de det også til din så du kan bruke det du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 30, 2017 Kan dette være alt jeg trenger? https://www.kufatec.de/shop/en/volkswagen/golf/golf-7-5q/additional-line-speed-control-system-audi-a6-4f 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 2, 2017 Da har jeg endelig fått svar fra Kufatec at alt jeg trenger er den ledningen.. Var innom Møller i dag for å bestille "monteringskit". Om det i det kitet følger med ledning og en monteringsanvisning så kjøper jeg det der, blir nesten samme prisen fra kufatec også inkludert frakt. Så da blir det spennende å finne ut om jeg med ti tusen tommeltotter får til dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...