#1 Skrevet Januar 26, 2017 (endret) Hei Vurderer å selge finværsbilen min da jeg går i tanker om anskaffelse av RS5 eller R8.. Bilen er eu godkjent fram til i september 2018 og står selvfølgelig med skiltene på. Fungerer helt utmerket og er ikke vinterkjørt. Dette er en sjeldent pen bil, eksemplarer som denne er det langt imellom. Restaurert og ombygd 90 Quattro typ89 som har gjennomgått et kraftig oppstrekk. Alt i understell er sandblåst og lakkert. Alt av slitedeler har blitt byttet ut med nye. Alle skruer og muttere under bilen og i motorrom er nye eller gamle med ny el-forsinking på. Karosseri er hellakkert i original LY9Y satinsvart metallic. Alle motordeler er enten lakkert eller glassblåst. Motor er demontert, kontrollert og montert med mye nytt. Motoren er satt opp med et 380hk oppsett. Motor: -2,2 20V Turbo 3B ifra 92mod S2 -380hk chip med 3bar map sensor -Original innmat -7A kammer -Grønne bosch 440cc dyser -Turbonetics E-57 -Forge 2-stemplet dumpventil -Wagner-kopi eksosmanifoil -RS2 intercooler -3’’ downpipe Hansen motorsport -2,75’’ eksosanlegg BN-pipes -Nytt pakningssett -Nye simmeringer -Nye ventiltetninger -Ny vannpumpe -Nytt registerreimsett Understell: -Originalt 20v understell -034 Alu.foringer I travers -034 Delrin-foringer i lenkarmer -034 Track density gummi-foringer i hele understellet -034 Track density motorfester -Nye hjullager -Nye bærekuler -Nye styrekuler -Bilstein sportsdempere -Weitec 40mm senkefjærer -Ny tannstang Bremser: -20v bremser -Nye bremseklosser -Nye bremseslanger -Nye håndbrekkwire -Nye ABS-følere Drivverk: -01A 5-trinns girkasse -AEC differensial Karosseri: -B4 forskjermer -B4 panser -RS2-kopi frontfanger -RS2 grill original -RS2 linselykter -Sotet baklykter Hella -Batteri montert i bagasjerom Interiør: -Originalt sort interiør med Quattro-mønster -Turbotrykkmåler på A-stolpe -Slitt hull i sidestøtte på førerstol(på utkikk etter ny) Har kvitteringer i perm som overstiger salgssummen. Setter prisen til 110.000,- Pris kan diskuteres. PM ved interesse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2017 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2017 Hvordan takler 01A kassa momentet fra oppsettet? Den tåler vell strengt tatt ikke mye mere enn det som er i motor nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2017 Hvordan takler 01A kassa momentet fra oppsettet? Den tåler vell strengt tatt ikke mye mere enn det som er i motor nå? Min erfaring med disse er at så lenge du lar kassa få ett lite forspenn før du bånner gassen så går det som regel overraskende bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2017 Jeg har Kjørt den hyppig i 5mnd uten noe problem. Tipper den gir seg om man river clutch og herjer med den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2017 Opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2017 Opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...