HR Coilovers - Mulig å ta ut støtdempere fra "gjengehylsa"

Anbefalte innlegg

Hei!

Har HR coilovers på S4 B5, de ser ut til å være i god stand, men etter noen år på veien er den orginale kromatiseringa bytta ut med rust:o

 

Er det mulig å enkelt demontere selve demperen slik at man kan sende "stålhylsa" med gjengene til kromatisering ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg skal si det for sikkert og tatt høyde for at jeg ikke vet helt hvordan H&R sine coilovers er montert.

 

Så mener jeg de har samme oppbygning/konstruksjon som de fleste andre, da er innsatsen/stempelet montert ned i kammeret/røret med gjenger på. Det er fylt med olje slik at oljen bare renner over toppen av kammeret ved montering, når stempelet har nådd bunnen så skrur man til et lokk med tetninger på øvre delen av hylsen. Kan være dine er annerledes men det er ofte vanlig montering på oljedempere/coilovers, det er fult mulig å demontere men det beste er nok å lavære om man kan.

 

Skrur man av lokke åpner man altså hele demperen og kan plukke den i biter. Det er nok sikkert ikke et problem men man må ha ny olje til den for å montere det sammen igjen, det fines vel noen typer coilovers med egen innsats demper også men disse ser man ofte at topplokket er skrudd uten på røret og ikke innvendig... de er ofte litt tykkere også. De med trykk og retur justering bør man ikke åpne.

 

 

Det beste er nok å la de være som de er så slipper du å ende opp med noe som ikke virker like bra.

Pusse rusten av og lakke den delen som ikke trenger justering og pusse rent og ha på tykt fett, evt denso tape på det partiet som man ønsker å justere på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.