#1 Skrevet Januar 28, 2017 Hei Fikk i dag opp varsel for oljetrykk i på FIS displayet. Det var fruen som brukte bilen, så jeg vet ikke om noe spesielt. Det ser ikke ut at den varsler når bilen står stille, men først når den kjører. Hun mente at den bare blinket først, men at det var mer varighet etter hvert. Uansett akkurat den tørr jeg ikke feilsøke på enda. I garasjen så får jeg ikke opp feilen i FIS, men når jeg ser ned i oljepåfyllingslokket så mener jeg på at jeg ser mindre oljetåke enn tidligere når motor går. Er oljepumpene på disse motorene en svakhet? Jeg har forsøkt å tråle forumet, men det ser ikke ut til at det er noen som har fått samme feil tidligere. Noe annet som kan være galt? Er det et greit tilkoblingspunkt for å få målt oljetrykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2017 http://forum.vacn.no/showthread.php?173750-Varsellampe-olje-(r%F8d)-2-5-TDI-v6&highlight=oljetrykk+v6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2017 Den fant jeg ikke;) Skal få sjekket den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2017 Jeg har da fått sett på sensoren, og her er det konstant brudd. Slik jeg forstår det så skal denne kortslutte så lenge trykket er under 0.75 til 1 bar og da varsle om feil. Når motoren starter og trykket bygger seg over ca 1 bar så skal den bryte kretsen og lampa slukner. Det snåle er at bilen ikke varsler om feil når den overhode ikke får kontakt fra starten av? At den kobler inn kan ha noe med at noe er "løst" inne i sensoren og slår inn? Noen i nærområde som har en sensor? Brukt på det meste av VAG fra -94 og nyere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2017 Overvåkning av oljetrykk er jo uansett en god ting. Noen som har bygget noe tilsvarende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2017 Jeg fikk tak i ny oljetrykkmåler, men spørs om jeg ikke har misforstått virkemåten av denne. Slik jeg tenkte så er denne lukket, dvs kortsluttet i et trykk under ca 1 bar, og åpen/brudd når trykket overgås. Nå ser jeg at den nye også har brudd når trykket er mindre enn 1 bar. Er diss bryterne omvendt av normalt, dvs de kortslutter når trykket blir høyt nok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...