#1 Skrevet Januar 30, 2017 (endret) Heisann! Hadde problemer en periode med at S4'en ikke gikk på alle sylinderene. Var forholdsvis fuktig ute hver gang den tullet. Jeg tenkte det å få på plass nye coiler kom til å fikse problemet... Har satt i coil-kit fra Hansen Motorsport. Får den ikke til å gå nå. Den får bensin. Tok diagnose, den pekte på G28, den ble byttet men den starter ikke nå heller. Har sjekket sikringer oppforbi ECU, alle er ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2017 sier ikke at det er det som er feil her, men har 034 motorsport coiler på min og der er det faktisk mulig å koble feil. stikkene som org. går inn på sluttrinnene og som nå går rett til coilene passer om hverandre og jeg monterte stikkene feil. ble litt feilsøking da for å si det sånn.... dette var i forbindelse med at toppen var av så coilene hadde fungert tidligere. hvis ikke dette er feil her er det iallefall et tips til neste mann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2017 Skal sjekke det ut, er det de som opprinnelig går til tenningsmodulene du tenker på nå, eller de som henger lenger borte på torpedoveggen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2017 G28 får man feil på uansett så det skal man ikke tenke på (står mange steder her på forumet). Har du trippelsjekket at du har skikkelig jording? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2017 Forstod det sånn med den G28 sensoren hehe Jording er helt fin, har sjekket den. Noen som har vært borti at man får opp flere feilkoder med VagCom enn et vanlig diagnoseapparat? Bruker et fra Autel nå. Sjekket også opp i stikkene med torpedovegg, alt som det skal være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2017 Okei, tilbake fra garasjen. Fikk den til å starte nå, fjerna en hylse som satt på G28 sensoren, stod på når jeg kjøpte den. Men den går bare på 4 sylindere. Når jeg trekker ut dyse på sylinder 2 så er det ingen forandring, virker heller ikke som om den tenner på sylinder nr 2. Finnes det noen form for "tenningsutganger" på disse bilene ? Stod alene, så fikk ikke målt komp, men den smeller godt med luft ut, så det er nok noe trykk nedi der. Har bytta om coiler, og i stikkene med torpedoveggen (de to hvite), ingen forandring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2017 En liten oppdatering: Tok ny diagnose nå som bilen fyrer på 4 sylindre. Får opp feilkode 65535 , peiker denne i retning ECU muligens?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2017 Hvis dette problemet kom etter at du byttet coiler vil det være nærliggende å tro at problemet ligger nettopp i coilene. Har du sjekka plugger, at dem sitter skikkelig ned på? Målt strøm osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2017 Kanskje prøve å bytte om 2 stk for å se om problemet flytter seg til syl 1 for eksempel? Da finner du ut om det er coil som er død eller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2017 Har prøvd å bytta om coiler også Edit: hadde problemet før coilbytte også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2017 Har du prøvt å bytta om eller sjekka plugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 31, 2017 Bytta over plugger nå, ingen forskjell. Hørte på dysene md skrujern, virker som om de funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 31, 2017 Får kontakt til jord på pin 1,3 og 4. Skal den det? Denne går til sylinder som ikke fyrer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 31, 2017 1 - 12v fra relé 2 - jording kaross 3 - signal ecu 4 - jording toppdeksel Mener jeg på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 1, 2017 Har fått tak i koblingsskjemaer idag, fortsetter senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 1, 2017 Har ohmet ledningsnettet, har kontakt inn til stikk i ECU... River snart av meg håret her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 1, 2017 Har du sjekket at du har det som jeg skreiv over her på pinnene? Og har du kompresjon på alle sylindere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 1, 2017 (endret) Har kompresjon. Har 14V mellom pin 1 og 3 og 14v mellom pin 1 og 4. Puls på pin 2 med både pin 3 og 4. Jeg oppsummerer litt: * Jeg har kompresjon, ingen store forskjeller mellom sylindrene. *Jeg har byttet om coilene og pluggene, ingen forskjell. *Jeg har forbindelse mellom ECU og helt frem til coil. *Dyser får strøm og har alle lik motstand. *Pluggen er våt i bensin når den blir tatt ut. *G28 sensor er byttet, kom feilkode, den kommer uansett vistnok. *G4 (veivakselsensor) er tatt opp og rengjort. *Såvidt vi kan se så er det ingen knekte tenner på svinghjul *ALLE sikringer er sjekket, i vannkasse, ved ECU og på venstre side på dash. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 1, 2017 Du skal ha pulse fra ecu på pin 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 2, 2017 Da stemmer jo det? Kan det hende jeg har en blåst styreenhet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 2, 2017 Puls på pin 2 med både pin 3 og 4. Mellom 2 og 4 skal det ikke være puls mener jeg. Skal ikke si dette skråsikkert men i følge tegningene er jo både 2 og 4 jord. Du skal få puls mellom 3 og 2 + 3 og 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 2, 2017 Vår aan mister syl 4 noen ganger. Det var den ene tenningsforsterkeren skyld i. Slo litt på den og da fungerte alle sylinderene at 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 2, 2017 Tenningsforsterkerene er ikke i bruk på denne bilen, netopp satt i TFSI coiler Var det jeg trodde var galt i første omgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 2, 2017 Beklager, Visste ikke at man slapp unna dem med tfsi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 2, 2017 Ikke noe å beklage for det Setter pris på at folk svarer Sender styreenheten til noen som kan feilsøke den imorgen, håper på svar i løpet av dagen ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...