Nye hydrauliske ventil løftere. Hvor lenge vente før start?

Anbefalte innlegg

Skal montere nye hydrauliske ventil løftere i morgen på min aan.

Har lest i verksted manualen at man skal vente minimum 30 minutter etter at kammene er montert til man starter motoren.

Har lest noen tråder her inne på forumet at de bør stå i 2 dager eller mer...

Kjentes ut som om de er oljefylte da jeg ikke får rikket stemplene i de.

Hva gjelder egentlig? Erfaringer?

En annen ting er om de er tomme for olje. Hva blir prosedyre for oppstart da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor vente? de pumper seg jo opp på noen sekunder. tikker jo litt til å starte med men

å lufte de er vel bare å putte de i olje og klemme inn stempel under med inntaket for olje som høyeste punkt. drenere seg jo selv litt når de monteres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor vente? de pumper seg jo opp på noen sekunder. tikker jo litt til å starte med men

å lufte de er vel bare å putte de i olje og klemme inn stempel under med inntaket for olje som høyeste punkt. drenere seg jo selv litt når de monteres.

Er forsåvidt enig når det gjelder løftere som er tomme for olje, men når det gjelder nye løftere som er fulle av olje MÅ man vel vente litt så oljen blir presset ut til normal høyde... Har lest at ventiler kan gå i stemplene om man er litt for ivrig med oppstart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mjo mja.. ser hva du tenker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok bare å starte opp serru,

hvis din teori skulle stemme hva gjør man med de løfterne der kammen ikke presser på altså ventil er lukket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok bare å starte opp serru,

hvis din teori skulle stemme hva gjør man med de løfterne der kammen ikke presser på altså ventil er lukket?

Det er det som er tingen. Om løftere er full av olje vil høyden bli feil og ventilen vil stå litt åpen når den normalt skal stå lukket. Det tar tid for oljen å "evakuere" fra løfteren, spørsmålet mitt er hvor lang tid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt 30 minutter

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å vente minst 30 min. og det skader jo ikke å vente.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tar jo ofte litt tid innen man har fått skrudd ihop resten rundt uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tar jo ofte litt tid innen man har fått skrudd ihop resten rundt uansett :)

på på vw gammle 8v motorer kan man jo bytte løftere før man drar på jobb om morgenen.. hehe, tar vel ca 30 min hele jobben. Byttet et par stk på gamle motoren i golfen, og byttet 1 eller 2 på audi 80`n.. hadde noen brukte som var iorden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på gammal 8v er det irreltevant uansett da det er en safe motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.