Forskjellig temperatur på kjølevann.

Anbefalte innlegg

Har en VW Golf GTE.

Den har som mange andre nyere biler ingen måler for driftstemperatur på kjølevannet.

Så jeg har gått til innkjøp av en ScanGauge2 som sitter i OBD2-kontakten mens jeg kjører for å få opp den infoen samt litt annet.

Jeg har åsså fått kodet inn 'offroad-meny' på MIB2 hvor jeg også for opp kjølevannstemp og oljetemp.

Temperaturen lest via MIB2 viser 90 grader, mens fra OBD2 viser den 75 grader.

Dette da ved normal kjøring. Hvis jeg begynner å kjøre litt aktivt så stiger tempen på OBD2, men ikke på MIB2 (den stiger som normalt ved oppstart til driftstemperatur).

Så kommer spørsmålet: Hvorfor er det slik? Er det før og etter radiator? Noen som har noe innsikt om hva dette kommer av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme kondinga som har sitti i diverse vag cluster siden sent 90 tallet?

f.eks en g4 har koding slik at alt cirka fra 70 til 100 vises om 90, før den gradvis sklir vekk fra 90.

s3, passat og en del andre har samme greia, litt ulike verdier som ligger til grunn (andre viser mer rett enn andre)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

programvare problemer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme grunn til å la være å koble til f eks turbotrykk måler, for man blir gal av å sitte å se på og lure på om den viser riktig på hver kjøretur. Sjekk med vagcom, der skal det iallefall vise riktig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, må være noe sånt. Kjøpte ScanGauge2 for å ha det som et voltmeter, men så gir det mer info. Tror jeg skal fjerne den igjen, ser alt for mye på den, og dethar strengt talt lite å si. Skal få sjekket tempen med vagcom, har åsså en OBDeleven jeg kan sjekke med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tanken har jeg vært inne på åsså Terje... Jeg har funnet frem den "hemmelige" menyen på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.