Slitte/ødlagte stempel ringer 1.8T?

Anbefalte innlegg

Gjorde en liten test for å kanskje sjekke om stempelringer er i orden på motoren min, helte oppi olje på alle sylindrene...

 

Tittet i dag, og da har olja blitt borte på 3 stk.

Nr1 er det fortsatt olje i....

 

Hørte med noen kamerater og de mente det var helt normalt at det ville sige igjennom... men syns sammtidig det var litt misstenksomt at det fortsatt er olje i en sylinder...

 

 

Noen som har meninger om dette? Kom med det..... :)

Skal jeg like gjerne ta ut stempler nå før alt er montert, eller er det ikke noe å bry seg om....

 

Det skal legges til at på sylinder 4, har det gått en kule varmt, der er det gått av litt av begge eksos ventilene, tennpluggen er smeltet og forbrenningskammeret i toppen er sotet...

Motoren det gjelder er en 1.8 20ventiler m/turbo fra 97mod A4.....

 

 

Igjen, takker for alle svar.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så det ut i syl4...

syl4.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt ut stemplene og sjekket slitasje på ringer og sylinder. Er det noe slitasjekant hvor stemplene snur?

 

 

Jeg har akkurat gjort meg ferdig med overhaling av en stykk 20V topp. Alle ventilene og ventilstyringene er bytte. Ventilsetene er freset og ventiler innslipt. I tillegg er toppen lett portet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.