#1 Skrevet Juni 24, 2005 Gjorde en liten test for å kanskje sjekke om stempelringer er i orden på motoren min, helte oppi olje på alle sylindrene... Tittet i dag, og da har olja blitt borte på 3 stk. Nr1 er det fortsatt olje i.... Hørte med noen kamerater og de mente det var helt normalt at det ville sige igjennom... men syns sammtidig det var litt misstenksomt at det fortsatt er olje i en sylinder... Noen som har meninger om dette? Kom med det..... Skal jeg like gjerne ta ut stempler nå før alt er montert, eller er det ikke noe å bry seg om.... Det skal legges til at på sylinder 4, har det gått en kule varmt, der er det gått av litt av begge eksos ventilene, tennpluggen er smeltet og forbrenningskammeret i toppen er sotet... Motoren det gjelder er en 1.8 20ventiler m/turbo fra 97mod A4..... Igjen, takker for alle svar.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2005 Slik så det ut i syl4... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2005 Jeg ville nok tatt ut stemplene og sjekket slitasje på ringer og sylinder. Er det noe slitasjekant hvor stemplene snur? Jeg har akkurat gjort meg ferdig med overhaling av en stykk 20V topp. Alle ventilene og ventilstyringene er bytte. Ventilsetene er freset og ventiler innslipt. I tillegg er toppen lett portet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...