Tips løsning reklamasjon etter salg

Anbefalte innlegg

Hei, håper jeg treffer rett plass.

 

Har avtalt salg av poloen og kjøper skal komme i morgen. Kom på etter vi avtalte at vinduene på bakdørene er litt ustabile når en bruker knappen på dørene, virker fra førerdør. Var i dag og prøvde å bytte knapper uten hell, samt prøvde å bruke ledning mellom for å eliminere knappen helt. Samme problem. Hadde tilsvarende feil for to år siden og da ble ledningsnettet byttet, noe som i mitt hodet betyr at det enda er rekmansjon på dette. Hvordan er det best å gjør ift salget?

 

Jeg tenker et lite avslag ift de må tur (trolig to) til møller også avtale om at jeg dekker reparasjon om møller ikke godtar reklamasjonen. Er dette en grei løsning? De har allerede kjøpt flybilletter, så det å få avverget at de kommer er ikke mulig.

 

Bilen er allerede solgt billig med feil (reg.reim må byttes, skader her og der o.l) Så de vet at bilen ikke er perfekt.

 

Takk for tips!

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Informer om dette før de drar, om det er mulig, og gi de et prisavslag tilsvarende det det kostet deg å fikse dette eller avtal at du dekker verkstedkostnaden. Blir litt feil å informere om dette når de har kommet til deg, da man fort kan føle et press om at man MÅ kjøpe siden man først har tatt turen. For meg hadde det ikke vært avgjørende om bilen ikke er "top notch", men vært borte i mange rare kjøpere de årene jeg har drevet med bil (deriblant en som ville heve kjøpet et kvarter etter salg, pga en ting han ble opplyst om før salg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte melding og informerte, samt foreslo kompenasjon ift tur til møller samt at jeg dekket kostnad om møller ikke godtok reklamasjonen. Tok det greit, føres i kontrakt.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt spm; men du har ikke slik knapp foran for barnesikring av vinduene bak; altså at du kobler ut vinduene bak fra førerdør?

 

Uansett; jeg hadde ringt sporentreks til kjøperne og forklart saken. Du kan jo si at det er så sjeldent at du brukte vinduene bak at du helt hadde glemt det. Kanskje kan de reklamere på jobben hos Møller også som du sier. Dette er neppe en showstopper om bilen og prisen ellers er bra. Jeg hadde også solgt bilen as-is uten noen videre forpliktelser på at du skal rote noe mer med den; også om det innebærer 1-2000 i avslag pga. vinduene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke snakk om barnesikring, de virker litt (mest bare ned, og som regel hakkete/bare litt). Prøvde også med ny bryter, samt ledning direkte på kontakt. Samme feil.

 

Sendte som sagt melding med forslag til løsning (avslag grunnet de må på møller, utgangspunktet en reklamsjonssak og at jeg dekker hvis møller nekter reklamsjon.)

 

Fakta er at vi ikke bruker vinduene bak mye, spesielt fra døren direkte.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har ny eier hentet bilen, veldig hyggelig par og følte vi hadde en god dialog. Blir spennende å se hvordan denne saken fortsetter, men det blir en ny tråd evt. Takk for hjelpen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.