#1 Skrevet Februar 7, 2017 Heisann! Som topic sier, hva er greia? Nå er det bare 1 dør som fungerer fra utsiden, alle fungere perfekt fra innsiden. Har slitt med det at dører som blir forsøkt åpnet mens bilen er låst, så fungere ikke døren fra utsiden, men alt etter 1 dag til 30dager så fungerer den igjen. Nå når det ble kaldt typ 4- minus så har 3 av 4 dører gitt opp. Hadde de vert fuktig ute så kunne jeg forstått det, men er helt tørt ute å ikkje ein iskrystall å se. Hva er det som ikke fungerer her? Må jeg ta av dørtrekkene å smøre opp noen vaiere? Siķkert rotete forklart men slik blir de via mobil å litt stress:o Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2017 Er det ikke vajeren spm bruker å bli dårlig? Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2017 Jo har hørt noe om d, men på 3 dører samtidigt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2017 Ja. Ved regnvær eller bilvask vil det alltid gå noe vann inni døra som renner ut igjen av dreneringene i bunnen. Noe fukt finner dessverre veien inn i strømpa til wire fra ytre dørhåndtak til låsekasse. Der fryser den vinterstid slik at wire ikke returnerer som den skal etter du har betjent det ytre dørhåndtaket. Låsekassa står da halvveis betjent via ytre håndtak og går da i "vranglås". Som regel fungerer den samme låsen helt fint ved betjening av indre håndtak. Løsningen er å skifte wire eller ta den ut og bade den i frostvæske før den monteres igjen. Eller vente på plussgradene........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2017 Ja. Ved regnvær eller bilvask vil det alltid gå noe vann inni døra som renner ut igjen av dreneringene i bunnen. Noe fukt finner dessverre veien inn i strømpa til wire fra ytre dørhåndtak til låsekasse. Der fryser den vinterstid slik at wire ikke returnerer som den skal etter du har betjent det ytre dørhåndtaket. Låsekassa står da halvveis betjent via ytre håndtak og går da i "vranglås". Som regel fungerer den samme låsen helt fint ved betjening av indre håndtak. Løsningen er å skifte wire eller ta den ut og bade den i frostvæske før den monteres igjen. Eller vente på plussgradene........ Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2017 Er frostvæska "permanent" fix? Eller kan det smøres inn i noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2017 Er frostvæska "permanent" fix? Eller kan det smøres inn i noe? Tør ikke love det nei. Holder antakelig helt til wirestrømpa igjen inneholder mer vann enn frostvæske. Nye wire har så vidt jeg har skjønt bedre tetning mot fuktinntrenging. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2017 Tør ikke love det nei. Holder antakelig helt til wirestrømpa igjen inneholder mer vann enn frostvæske. Nye wire har så vidt jeg har skjønt bedre tetning mot fuktinntrenging. Har lest litt om dette på amerikanske forum, har av og til lignende problem på US-Passaten(som er stort sett lik som B7). Men mitt problem er at låsen ikke returnerer til låst posisjon, slik at døren ikke går å lukke skikkelig. I Statene er det visstnok fikset ved å bytte låsekasse inkl aktuator, samt montert et lite deksel som skal hindre at det samler seg så mye fukt i låsekassen. Gjelder noe av det samme på B6/B7 her til lands? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2017 Ukjent for meg dessverre så det kan jeg ikke svare noe sikkert på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...