#1 Skrevet Februar 13, 2017 Skal skifte clutch svinghjul og eksosmanifoil og har hørt at pinnboltene på manifoilen kan knekke. Er det like greit å bare ta ut motor og gir å bytte delene når det er ute? Er jo ikke akurat god plass å skru når det står i. Bytter glødeplugger og monterer egr delete med det samme. Noen som har gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2017 Har bytta manifold på min, knakk ingen pinnebolter. Begynte å spraye på rustløser på alt av bolter / muttere som skulle av noen kvelder før så det fikk stå å virke om nettene! Det er ganske trangt, spesielt når turbo skal tilbake på plass! Svinghjul og clutch var byttet før jeg overtok så det skal jeg ikke uttale meg om. Hvordan manifold har du kjøpt? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2017 Kjøper alt hos Darkside Developments . støypejernsmanifoil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2017 Prøv uten først du, liten sjangs for at boltene knekker. Skjedd 1 gang på de 10årene jeg har jobbet med de bilene, da var det motor ut/inn. Hot tips, bruk Omega 636 rustløser og du vil aldri ha problemer og få av rustne bolter igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2017 Er det du som har spurt Nichlas om hjelp? Om ikke så skal vi ta en slik jobb snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2017 Kjøper alt hos Darkside Developments . støypejernsmanifoil OK kjøpte manifold der jeg også, det ene varmeskjold / blekket på manifolden måtte vi droppe ellers var det bra passform! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2017 Er det du som har spurt Nichlas om hjelp? Om ikke så skal vi ta en slik jobb snart Det er meg ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2017 Trenger ikke ta ut motor. Kassa tar du ut på en snau time. Har gjort det mange ganger så bare å spørre om du lurer på no😝 Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2017 Aha så bra då blir det grei jobb for han/de som skal ta jobben hvorfor har du hatt av kassa flere ganger Eg har demontert melomakslingen så da sparer de noe arbeid på det og. Er vel mest arbeid med å bytte eksosmanifoilen da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 17, 2017 Aha så bra då blir det grei jobb for han/de som skal ta jobben hvorfor har du hatt av kassa flere ganger [emoji14]Eg har demontert melomakslingen så da sparer de noe arbeid på det og. Er vel mest arbeid med å bytte eksosmanifoilen da. Først pga motorhavari. Da var alt ute, så begynte clutch å slurre pga en oljelekkasje, så røyk utløser, og må av en gsng til da jeg var litt håpefull og trodde jeg kunne vaske clutchen og bruke den om igjen, det gikk ikke 😝 på 1.9 fwd brukte jeg og en kompis 20min på å demontere alt. Sent fra min D6503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2017 Ble fiasko her og var jo ikke svinghjulet som lagte vibrasjon men dårlige lager i diffen. Så må overhale kasse evt skaffe en annen. Tenkte å få tatt ut kassen nå ,men la motor stå igjen hvordan henges disse motorene opp? Lar den stå på festet på passarsjersiden og bruker en elefant eller talje til å holde andre siden. Regner med Travers må helt bort?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2017 F.eks slik---^ Subframe ("travers") må demonteres men det går kjapt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...