#1 Skrevet Februar 14, 2017 har litt problemer med startsperra, noen ganger etter oppstart så stopper bilen etter noen sekunder, men om jeg holder den på gassen så hører jeg at den ønsker å stoppe, men jeg vinner med gassing: smil :, har også skjedd at når jeg trykker på klimaknappene så stopper den, å idag da jeg kom ut av butikken så hadde den stoppa mens jeg var inne, har ikke kjørt diagnose, men noen som har noe tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2017 Høres ikke helt ut som startsperra som slår inn. Den klarer du ikkje å "vinne" over med å ruse motoren Og den vil heller ikke stoppe sånn uten videre om det skulle vere noe tull med den. Høres mer ut som en sensorfeil eller luft/vakumlekkasje en plass. Ville tatt en diagnose om du har mulighet til det, og sett om du fekk noe å gå etter det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2017 Ok, da får vi gjøre det, får tak i en vagcom om jeg vil, glemte å nevne at lyset for startsperra blinker også av å til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2017 Er vel litt begrenset med diagnose på disse..? Prøv å skru av klima/AC. Hadde en A6 C4 med samme symptomer, gikk fint om AC var av. Konkluderte for meg selv med slitt kompressor og lot AC være av til jeg kom på motorveien [emoji4] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2017 Har klimakompressor til 2.2 ABY, men det er vel neppe samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2017 Det beste er å starte med å sjekke feilkoder. Men dette kan være hallgiver til kam. Se i samletråden for flere ting det kan være under Ikke start eller plutselig helt død under kjøring: http://forum.vacn.no/showthread.php?167917-Samletråd-motor-2-2-20VT-(AAN-ADU-ABY-3B)-gir-svar-på-alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2017 tok bilen inn i garasjen dag startet opp, når motor stopper så arbeider den tungt, sto med hodet nedi motoren å da så jeg gnistregn under vifta på venstre side, er det da kanskje klimapumpen som svikter? er den drevet av viskosekobling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2017 Den drives av en elektro-magnetisk clutch. Klima av=fritt løpehjul, Klima på=magnet slår inn og driver med seg aksel til pumpen. Kan være clutch havari eller lagerhavari. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...