HJelp... noe skjer med styring/bremser?

Anbefalte innlegg

Kom kjørende oppover en svingete vei og plutselig kom det en klinkelyd. Plutselig kunne det virke som om jeg hadde punktert...

Jeg på hode ut, men ingenting hadde skjedd. I det jeg skulle kjøre videre så dro rattet svakt mot venstre, når jeg begynnte å kjøre igjen dro rattet mot høyre. Jeg parkerte bilen for å sjekke. Ingenting synlig!

 

Jeg gav fullt rattutslag mot venstre og rygget, kunne det virke som om hjulet "humpet" bakover.. ingenting skjedde framover..

 

 

Noen som har hjelpsomme tanker? Ide om hva det kan være...

 

 

Bilen: Bora 1,6. 00 model. Senket på KW 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En drivknute som kollapset kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke ett hjullager som har gått føyken da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne på tanken på et hjullager, men da ville det vel vært ulyder ved kjøring rett frem ville det ikke?

 

 

Ved drivknute kollaps hadde dte ikke da vært klumke lyd ved fullt ratt utslag når en kjører framover.... ikke bakover vel?

 

Er helt grønn... vet ikke hva det kan være.

 

 

Takker for raske svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får prøve og jekke opp bilen og rive å slite litt i hjula. Pass på så du ikke river bilen av jekken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.