#1 Skrevet Februar 19, 2017 Hadde problem med at det kom mye olje i innsuget i dag som fikk motoren til å tenne på olja i innsuget som fikk motoren til å gå av seg selv Fikk stoppa motoren Virker som olja kommer fra ordninga på toppen og inn i turboen og igjennom intercooler Gjorde en qmi rens på motoren og ny olje og filter, Også blanda jeg egr ventilen. Noen forslag til hvorfor olja går i innsuget? Tette olje kanaler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2017 Kaputt turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2017 Men kan turboen kaste olje fra toppen og inn i innsuget? Merker også at dette er problem da bilen ikke vil gå noe bra i det hele tatt, Kom gjerne med en forklaring på hvorfor du mener turbo? Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2017 Ved turbohavari vil oljetettningene i turboen slippe gjennom mye olje som vil finne veien gjennom intercooler til innsug du vil da få Runaway at motoren går på olja. Når turboen ryker vil heller ikke motoren gå bra siden den ikke klarer å levere lufta du trenger for at den skal gå bra �� 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2017 Noen måte å sjekke dette på? Kan jeg for eks tette olje dampen fra toppen og kjøre bilen får å se om det blir olje i innsuget? Det som er rart er st motoren gikk dårlig ned bund drag og når jeg kom over 2600omregning begynt bilen å gå bra men det varte bare en kort stund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2017 Ville ikke kjørt eller startet bilen før du har sjekket turboen skikkelig. Ta av nedre intercoolerslange så vil det nok renne olje ut der. Du kan og ta av slangen på turbo og kjenne om der er slark inn og ut på turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2017 (endret) Da er turboen demontert, Du hadde rett, den turboen var ikke lagt unna å skjære seg skikkelig Usikker om dere ser videoen men gir et forsøk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2017 Montert alt sammen igjen, ser på vag con at jeg har feil på N75, N239 og N18, har sjekka alle sensorene med å putte strøm på dem, dem klikker aller sammen, kan om en sensor ikke fungere koble ut alle? Har målt i kontaktene, ingen strøm med kun tenning på Trenger noen forslag asap Er det en sikring til disse sensorene et sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...