Lufte bremser på golf 5 1.9 tdi fwd

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp byttet begge calippere bak på en golf 5 tdi fwd. Men sliter litt med å få luftet bremsene skikkelig. Er det noe spesielt en bør passe på når en skal lufte bremsene etterpå? Så langt har jeg kjørt igjennom nesten en liter bremsevæske. En pumper mens en åpner å stenger nippelen på calippere.

 

Pedalen blir hard å det kommer ikke mer luft ut. Prøver så å kjøre å pedalen må pumpes for å få skikkelig virkning. Når jeg da prøver å lufte igjen så kommer det noen luftbobler igjen. Fortsetter til det ikke kommer mer luft og så er det på An igjen. Ut å kjører med samme resultat. På ny kommer det luft ved lufting.

 

Noen med gode tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at du må kjøre abs enheten for å lufte denne? Alt er rett montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det ved bytte? Lot du det renne/dryppe mens du skiftet calipere ?

 

Et smart tips er og klemme inn bremsepedal og la den være klemt halvveis inne under skifting av caliper/slanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å ha en tupp av en engangshanske på enden av Slangen med strips rundt. Men det drypte litt uansett så ja, det forsvant litt bremsevæske under bytte. Kan det være at jeg har fått luft helt frem?

 

Jeg prøvde å lufte den ene calippere fremme. Her var det ingen luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over denne infoen på ett utenlandsk forum:

 

Copy n paste from ElsaWin smiley1.gif

 

If, in vehicles with EDL, EDL/TCS or EDL/TCS/ESP, a chamber in brake fluid reservoir is completely empty (e.g. brake system leaking), brake system must be pre-bled first.

 

Pre-bleeding:

- Connect brake filling and bleeding equipment -VAS 5234- or -V.A.G 1869-.

Bleeding sequence:

1 - Bleed front left and front right brake calipers simultaneously.

2 - Bleed rear left and rear right brake calipers simultaneously.

- Leave bleeder valves open with brake fluid hoses connected until brake fluid free from air bubbles flows out.

Then hydraulic unit must be bled again via function „Basic setting“ of tester -VAS 5051-.

Initiate basic setting (to bleed brake system):

Connecting -VAS 5051- and selecting functions

- Then bleed brake system as normal.

 

 

Bleeding (normal):

Adhere strictly to work sequence when bleeding brake system.

- Connect brake filling and bleeding equipment -VAS 5234- or -V.A.G 1869-.

- Open bleeder valves in specified order and bleed brake calipers.

1 - Front left brake caliper

2 - Front right brake caliper

3 - Rear left brake caliper

4 - Rear right brake caliper

Use suitable bleeder hose. It must sit tightly on the bleeder valve so that no air can enter the brake system.

- Leave bleeder valve of each brake caliper open with bleeder hose fitted until brake fluid discharges free of air bubbles.

 

 

Subsequent bleeding:

Carry out subsequent bleeding when:

- brake pedal travel is too long or so-called »soft brake pedal«

Subsequent bleeding requires the assistance of a second mechanic.

- Depress brake pedal firmly and hold.

- Open bleeder valve on brake caliper.

- Fully depress brake pedal.

- Close bleeder valve with pedal held down.

- Release brake pedal slowly.

This bleed sequence must be carried out 5 times per brake caliper.

Bleeding sequence:

1 - Front left brake caliper

2 - Front right brake caliper

3 - Rear left brake caliper

4 - Rear right brake caliper

A road test must be carried out after the brakes have been bled. When doing this an ABS regulation must be performed at least once.

 

 

Prøvde meg på normal lufting i følge denne. Har ett verktøy som jeg kan sette trykk på bremsereservoaret. Det ble bedre etter dette, men fremdeles ikke helt bra. Har ikke tid til å holde på mer med dette, og når neste steg er å lufte begge bremser fremme samtidig samt at man må på med vagcom så har jeg overlevert bilen til møller. Var ikke så alt for gale å få de til å lufte systemet heller. De skulle ha 1100,- inkludert bremsevæske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.