Utelåst fra Passat 3C - TRENGER HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er for tiden bortreist på kurs, og det er (som vanlig) da bilen bestemmer seg for å slå seg vrang mot fruen og junior på 2 år.

Vi har to nøkler til bilen, og har i en stund nå fått beskjed fra bilen om at nøklene trenger nye batterier. I går morges skulle fruen ut på butikken, men ble møtt av at det røde lyset i sjåførdøra lyste konstant (blinker vanligvis). Ingen av nøklene virket, ei heller KESSY.

 

Fikk brodern til å rykke ut for å hjelpe til - byttet batteriene på begge fjernkontrollene, men ingen reaksjon fra bilen. Null niks.

Ga beskjed om å fjerne dekselet på døra for å låse seg inn manuelt, men når han prøvde å låse opp bilen var det dødt når han vridde i begge retninger på døra. Ingenting skjedde. Dette kan ha en sammenheng i at sjåførdøra ikke fungerer for tiden grunnet frosset wire i døra. Vi har i det siste åpnet sjåførdøra fra bakre inngang på venstre side.

 

Så konklusjonen her er da at begge nøkler fungerer, men bilen svarer ikke på dem. Manuell innlåsning funker ikke (irriterer meg grønt at det ikke er nøkkelhull på passasjerside), noe som resulterer i at vi er helt utelåst fra bilen.

 

Hva gjør vi?

 

NB: Dersom det skulle bli behov for berging til verksted, hvordan vil det være å slepe bilen på et flak når den står i gir (4-motion) + håndbrekk?

 

Takk for alle svar, jeg er hjemme igjen på fredag og må starte feilsøking for å komme meg inn i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking etc kan vel åpne bilen med en vanlig sånn dirkevaier vil jeg tro? Bare ikke på førerdøren åpenbart, siden de er avhengig av vaieren for å komme inn.

 

Vet at blant annet VW har hatt litt problemer med dette når selve batteriet i bilen er dårlig. Så i teorien vil vel Viking eller NAf kunne dirke seg inn, få åpnet panser og få koblet på strøm. og så sjekker de batteriet samtidig.

 

Og worst case, om du må knuse et vindu så er de ENKLE å bytte og lett tilgjengelig på høggern. Jeg har byttet dem selv på en lik bil jeg hadde.

 

Marius

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen anelse hvorvidt bergningsfirmaene tar på seg jobben med å dirke seg inn i såpass nye biler. Er jo tross alt deres ansvar dersom noe skulle gå galt.

Her er det ikke snakk om dårlig/tomt batteri (ennå hvertfall), men rett og slett det at jeg ikke kommer meg inn i bilen. Har ingen anelse om hvorfor bilen oppfører seg slik, spesielt dette med at den ikke hører etter på nøklene når den får beskjed om å låse opp.

 

Flere forslag? Takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av lokk på høyre side, bor hull i metalldekselet innenfor, er somregel en spalte i dørlåset du kan stikke ett skrujærn i for å vri opp låset. (der hvor låsecylinderen normalt sett går i inngrep)

om du er usikker på om du har strøm kan du koble deg på tilhengerkontaken om den er fabrikkmontert :) kan lade batteriet derfra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.