#1 Skrevet Juni 24, 2005 I dag kom kona hjem med bil som gikk på 3 sylindre, -den rister og er ganske dau, var beskrivelsen jeg fikk av problemet... Jeg tenkte at det kanskje var en defekt coil som er problemet, og begynte å feilsøke litt. Prøvde meg fram ved å plugge av dysene en etter en for å finne ut hvilken sylinder som ikke gikk, og fant ut at det var nr.2. Jeg tok av coilen på nr.2 og byttet med nr.1, men fremdeles var det nr.2 som ikke gikk. Prøvde også å bytte plugger mellom disse, men uansett var det nr.2 som ikke ville gå. Målte spenningen i kontakten til coilene, og mellom to kontakter var det på nr.1 (den som fungerer) en spenning på ca 1,5v som jeg ikke har på nr.2 .. Så spørs det da... har jeg en ødelagt utgang på styreenheten? Noen som har peiling og har vert borti lignende? Typisk at problemene dukker opp rett før jeg skal reise offshore, og alle verksteder har ventetider på mange uker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2005 Noen som har koplingsdiagram for AEB-motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2005 mulig feil med sluttrinnet for tenningen din. sitter oppe på luftfilter boksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2005 Har jo Elsa... tror kanskje der er koblingsdiagram der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2005 mulig feil med sluttrinnet for tenningen din.sitter oppe på luftfilter boksen. Støtter dette forslaget, har vært borte i ved flere tilfeller at det er sluttrinnet ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2005 Har jo Elsa... tror kanskje der er koblingsdiagram der Jeg fikk aldri elsa til å fungere på min maskin.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2005 mulig feil med sluttrinnet for tenningen din.sitter oppe på luftfilter boksen. Ja, det høres ut som en logisk forklaring... Skal prøve å bytte imorgen.. Takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2005 Jeg fikk aldri elsa til å fungere på min maskin.... Måtte jo prøve så jeg installerte det igår og det fungerer, men jeg forstår sånn ca null av hvordan det fungerer, får ikke gjort noe som helst i det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 25, 2005 Ja, det høres ut som en logisk forklaring... Skal prøve å bytte imorgen.. Takk for tipset! Men tror du en VAG-forhandler har noe som helst på lager?? Åneidu... tirsdag var det raskeste de kunne greie... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2006 Men tror du en VAG-forhandler har noe som helst på lager?? Åneidu... tirsdag var det raskeste de kunne greie... Hjalp det å bytte sluttrinn?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2006 Hjalp det å bytte sluttrinn?? Jepp, den blei nett som ny.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...