S6 Plus 97 mod - pluteslig motorstopp, fikk start og kjørte, umulig å starte senere

Anbefalte innlegg

Skal ta diagnose, men før jeg rekker det, noen som har erfaringer med slik bil som ikke har antydning til tenning når man drar den på starteren?

S6 Plus som har drevet mye småkjøring i det siste.

Startet lett, kjørte 2 mil, plutselig stoppet motor på tomgang. Ikke antydning til tenning, ikke noe unormalt da jeg dro den lenge på starter. Plutelig startet den, kjørte bort til bensinpumpe, startet lett etter fylling, kjørte 2 mil til. Senere på kvelden ikke antydning til at motoren tenner.

Det første som slår meg er irr i en eller annen kontakt i motorrom eller mot hjerne, eller kontaktstykke bak tenningslås.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke disse samme type tenningsmodul i motorrom som mange andre VAG? De kan vel ha slike symptomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke disse samme type tenningsmodul i motorrom som mange andre VAG? De kan vel ha slike symptomer.

Jo 2 stk moduler. Hvis det er noe galt med en av dem bør den vel tenne på 3 av sylindrene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent slik min S4 2.2T var når bakstykke på tenningslåsen var gåent. Plutselig virket den og så kunne den kutte heilt ut av det blå.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel begrenset hjelp i diagnose på denne.

Sjekk Hallgiver, givere på svinghjul, bensinpumpe med rele, bakstykke på tenning ja som nevnt, sikringer til bensin, hjerne osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tommel opp på tenningsbakstykket ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk Hallgiver feil det der. også vært bort brudd i omdreinings sensor har laget sånn feil. men setter en knapp på hallgiver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle flytte bilen dagen derpå, fungerte utmerket, men den starta ikke 5 minutter senere igjen. Har ikke tatt diagnose ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du frysespray kan du prøve å kjøle en og en sensor og se om bilen starter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du frysespray kan du prøve å kjøle en og en sensor og se om bilen starter.

Fortell mer om det, Hvordan innvirkning har kulde på sensorene? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell mer om det, Hvordan innvirkning har kulde på sensorene? :)

Mange sensorer har en lei tidens til å slutte og virke når de blir varme, med å kjøle den ned igjen vil den virke om det er varme som er årsaken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.