#1 Skrevet Mars 3, 2017 Bil: 2003 allroad 2,5 tdi m/automat gear. 265.000 km. Oppdaget at det var lyse brun klar olje som hadde dannet et par dråper under bilen akkurat ved enden av gearkassa mot mellomakselen. Etter hva jeg har funnet ut er det sannsynligvis simmerringen i enden som har sagt takk for seg. Den simmerringen ser ut til å være grei å bytte, men bør man bytte selve flensen/akselen også? Akselen er svindyr ser det ut som, men det er vel kun om den er skadet at den bør byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2017 Bare å bytte simringen det,hvis det ikke er noe skader på akslingen,sannsynligvis ikke. Grei jobb,tapp olje og gjerne senk boksen litt i bakkant,hvis du har en gearboksjekk el lignende støtter du opp under bunnpanna på boksen,løsner bakre festene til travers og senker jekken. Boksen kommer 10-15 cm ned i bakkant Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2017 Byttet på min A8 med automat i fjor sommer, Prøvde først med simmiring uoriginal på mål, men det ble ikke helt tett, Fant delenr på den originale etter litt googling, og fanr et firma på nett som hadde. ZF 0734 319 588 https://www.technikexpert.net/catalogsearch/result/?cat=0&q=0004037724 Nettbutikk selvsagt Akselen din ser helt fin ut Jeg tappet ikke ut olja på kassa, det kommer bare ut en mikroskopisk skvett som ligger i midtdiffen, kommer det mere enn 1 dl kan du jo etterfylle det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2017 ABRA kulelager i Trondheim har simring som er samme mål,byttet også på diffen bak på min,tror jeg betalte 80kr 2stk mot møllers 500-600kr [emoji51] Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2017 (endret) Takker. Har skjønt at simmerringen også er dyr. forresten bildet har jeg lånt herfra , en grei how-to. Selv om denne er for bil med litt større motor, er vel både prinsippet og simmerring akkurat den samme: 018 409 399 B ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2017 Er på vei til å bestille, men etter å ha surra rundt på nettet er jeg usikker på hvilken som er den rette, er simmeringen 018 409 399 B lik på veldig mange ZF gearkasser? Også på 2,5 tdi automat fra 2003? ZF 0734 319 588 = 018 409 399 B = dimensjon 45x60x8? Er dimensjon 45x60x8? Har veldig liten lyst til å stå med alt plukket ned, og feil del.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...