Skilt i dash - Lovlig? + miniskilt

Anbefalte innlegg

Ettersom stylinga ikke er ferdiglakka enda, så lurte jeg på dette med skiltet i dashbordet, er det lovlig? I tilfelle så regner jeg med at det kanskje bare er det midlertidig?

 

Når jeg får tilbake kitet så vil jeg prøve å få skiltet nedi i midten på fangeren, men det som er så dumt er at skiltet vil nesten erobre hele lufthullet nedi der.

Og leste mye her på forumet ang. mindre skilt, og at det nærmest sagt er umulig å få dette foran på bilen sin.

 

Tror neppe jeg får overtalt en på biltilsynet om dette, "siden jeg bare kan skru skiltet midt på fangern "... : rolleyes

 

06062005(005).jpg

 

Takker iallefall for evt. svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lov med skiltet plassert i dasjen nei... Blir en liten pen bot om du skulle bli stoppet med det.. Jeg kjørte med lite skilt bak på coupeen i over ett år uten å bli stoppet eller få anmerkninger på det.. Leverte også bilen til eu kontroll hos NAF senest igår for kontroll uten at det ble nevnt noe om "ikke-godkjent" skilt... Er en sjanse å ta, men vil tro det er lettere for å bli stoppet med skiltet i ruta/dasjen enn med et lite skilt.

 

 

O.T Bilen din begynner å se bra ut nå! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar Knut-Richard.

 

Får høre med de på biltilsynet, hva de sier først.

 

Leste jo noe med at det også skal stå "ls" i vognkortet om man har lite skilt.

 

Eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha det digre skiltet midt på fangeren, samtidig som det vil bli dumt å blokkere hele lufthullet på midten pga skiltet.

 

Blah.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite skilt er de veldig strenge på,du får ikke lite skilt uansett omtrent,eneste untak er på biler der det originalt ikke er plass til normalt skilt,sendte selv en mail til vegvesenet om dette for ei god stund sia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville laget noen braketter slik at skiltet blir hengende på "normal" plass til vanlig kjøring, men festet i overkanten av grillen under, slik at du slipper å ha noen hull midt i den nye fangeren din til utstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feit styling ja..

 

Lite skilt er ikke og kommer aldri til å bli godkjent var svaret jeg fikk fra biltilsynet når jeg spurte.. : mad :: mad :: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lov med skiltet plassert i dasjen nei... Blir en liten pen bot om du skulle bli stoppet med det.. Jeg kjørte med lite skilt bak på coupeen i over ett år uten å bli stoppet eller få anmerkninger på det.. Leverte også bilen til eu kontroll hos NAF senest igår for kontroll uten at det ble nevnt noe om "ikke-godkjent" skilt... Er en sjanse å ta, men vil tro det er lettere for å bli stoppet med skiltet i ruta/dasjen enn med et lite skilt.

 

 

O.T Bilen din begynner å se bra ut nå! : ja :

 

Kan bli anmeldt for dokumentforfalskning, vist du har lite skilt som ikke er godkjent av biltilsynet. litt kjipt å ha de på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal litt til for å bli stoppa med skiltet i frontruta, jeg kjørte 3 uker med det i frontruta. Enten så må du være uheldig og møte på snuten når du står parkert på bensinstasjon f.eks, eller så må du bli stoppa i kontroll/teknisk (noe som ikke har skjedd meg de 5 årene jeg har hatt lappen).

 

Dersom snuten skal gidde å stoppe deg hvis du møter dem på veien i fart må de da ha utrolig lite å ta seg til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville laget noen braketter slik at skiltet blir hengende på "normal" plass til vanlig kjøring, men festet i overkanten av grillen under, slik at du slipper å ha noen hull midt i den nye fangeren din til utstilling.

Ser poenget ditt, men klarer ikke se for meg hvordan du har tenkt her.

 

Blir ikke det seénes veldig dumt ut om skiltet henger i ett eller annet foran på fangeren?

 

Lurer veldig på om jeg bare skal kjøpe nye skilt, siden de jeg har nå er litt "bulka" og ser ikke ut. Eller gå for ett lite skilt foran. Men da er det dette med oblaten også, får jo ikke 3 stk. : rolleyes

 

Og hva innebærer og hvor alvorlig er egentlig dokumentforfalskning? Skjønner ikke hvorfor dette er så farlig om man har med seg det andre store skiltet som bevis f.eks. Men men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal litt til for å bli stoppa med skiltet i frontruta, jeg kjørte 3 uker med det i frontruta. Enten så må du være uheldig og møte på snuten når du står parkert på bensinstasjon f.eks, eller så må du bli stoppa i kontroll/teknisk (noe som ikke har skjedd meg de 5 årene jeg har hatt lappen).

 

Dersom snuten skal gidde å stoppe deg hvis du møter dem på veien i fart må de da ha utrolig lite å ta seg til.

Det er klart, har selv kjørt en del uker nå med skiltet i dashen, men jeg visste ikke om det var lovlig eller ikke. Bedre enn å droppe skiltet i hele tatt synes nå jeg.

 

 

Takker for svar hittils folkens! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør med lite skilt du, jeg gjør det.

 

Dersom du skulle være så uheldig å bli tatt for dokument falsk, så får du vel 3.000 i bot + muligens en plett på rullebladet også? Strafferammen på dokumentfalsk er vel også opptil halvannetår? Om ikke mer? Jeg har ikke så peiling. Men pointet er at det neppe vil bli kjørt noen straffesak mot deg p.g.a at du har kjørt med lite skilt. Det hadde jo vært tragisk om rettsvesenet brukte tid og penger på å kjøre sak mot en så liten bagatell som dette faktisk er.

Jeg hadde ihvertfall gått rett til VG dersom det hadde skjedd meg, hehe.

 

"Mann dømt til 3 mnd ubetinget fengsel fordi han kjørte med lite skilt på bilen sin" Hehe.....

 

Men dette er bare synsing fra min side, ikke noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas Ørebeck fra lokallaget ( lilla caravelle ) ble stopper pga skilt i frontruta.. Ble bot der ja.. Han hadde da kjørt sånn i noen uker da, men han ble jo til slutt stoppa.. Jeg har blitt stoppet i rutinekontroll, hatt bilen til eu-kontroll, hatt politibiler liggende bak meg osv uten å bli stoppet eller fått tilsnakk pga lite skilt. Det er ikke lov og man KAN straffes for dokumentfalsk, men tviler på at det vil skje.. Kjenner iallefall flere som kjører med lite skilt enn de som har skilt i dashen, likevel er det flere av de med skilt i dashen som er blitt tatt av de jeg kjenner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg da evt. først skal bli stoppa av snuten så må det jo være i en kontroll, står stille, e.l. at de får sett det. Det vanligste for meg hittils er at de har kjørt forbi meg i andre feltet, og ser for meg de tar en u-turn og burner i hjulspinn etter meg for å få tatt en liten prat pga. det lille skiltet.

 

Dere skjønner sikkert poenget, og tror jeg kommer til å skaffe meg ett lite skilt. En ting er sikkert, det vil se betraktelig bedre ut med det lille skiltet nedi luftehullet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, lite skilt er mye bedre enn stort. men, du setter bilen din i en litt mere utsatt gruppe for å blir stoppet. jeg snakker av erfaring her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser flere stk. som kjører med lite skilt i Gjøvik om dagen.. Mange av dem bruker å stå på den lokale bensinstasjonen her, og politiet er da ute å ruller uten at det gjør dem så altfor mye ser det ut som....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg da evt. først skal bli stoppa av snuten så må det jo være i en kontroll, står stille, e.l. at de får sett det. Det vanligste for meg hittils er at de har kjørt forbi meg i andre feltet, og ser for meg de tar en u-turn og burner i hjulspinn etter meg for å få tatt en liten prat pga. det lille skiltet.

 

Dere skjønner sikkert poenget, og tror jeg kommer til å skaffe meg ett lite skilt. En ting er sikkert, det vil se betraktelig bedre ut med det lille skiltet nedi luftehullet.

Har selv kjørt med lite skilt og med skilt i ruta og slapp takket være god snakk unna bot for skilt i ruta.Med lite skilt snudde politiet midt i veien og la seg etter meg.... det endte opp med blålys og tur til biltilsynet.

mangellapp/ikke godkjent skilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bestiller man lite skjilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv kjørt med lite skilt og med skilt i ruta og slapp takket være god snakk unna bot for skilt i ruta.Med lite skilt snudde politiet midt i veien og la seg etter meg.... det endte opp med blålys og tur til biltilsynet.

mangellapp/ikke godkjent skilt.

Ojda.. : nei :

 

Blir litt sånn i tvil frem og tilbake her om hva jeg skal gjøre.

 

Hva jeg vil er det ingen tvil om, men å bli purkemagnet vil jeg ikke. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det enkelt. Lage en plate til ditt orginale skilt. Skru det fast inn i en plast plate f.eks. Så lager du 2 hull på hver side av platen og fester plate/skilt med 2 strips. 1 i hver side fast i nettingen. Når du er på treff etc så klipper du bare av strips og bilen er clean :) Gjorde dette på min første Passat og brutter'n gjør dette nå. Og på Innherred i tr.lag..der er de strenge!! : smil :

 

1 tips bare :)

 

Edit: Du mangler netting ser jeg nå : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det enkelt. Lage en plate til ditt orginale skilt. Skru det fast inn i en plast plate f.eks. Så lager du 2 hull på hver side av platen og fester plate/skilt med 2 strips. 1 i hver side fast i nettingen. Når du er på treff etc så klipper du bare av strips og bilen er clean :) Gjorde dette på min første Passat og brutter'n gjør dette nå. Og på Innherred i tr.lag..der er de strenge!! : smil :

 

1 tips bare :)

 

Edit: Du mangler netting ser jeg nå : rolleyes

Dette har vært planen min ja. ;)

 

Så det blir sånn i første omgang, med det SVÆRE, DIGRE, ENORME.. skiltet. : rolleyes

 

 

Skal legge inn bilde her utover uka ettersom jeg blir ferdig med gitteret jeg, så skal dere få dere en god latter med hvordan skiltet stjeler all plass.. :o

 

 

Takker for svar folkens! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke dette. Jeg tror snuten ser litt igjennom fingrene med og ha ett lite skilt, men nå når flere og flere skal ha det så kommer snuten til og sette en stopper for det. Og da tar de saken helt ut med dokumentforfalsk bare for og statuere eksempler. Jeg tipper at dette blir tatt opp i media først, så er det igang, og dette kommer fortere en det dere aner, så vil du være en av dem som ble statuert som ett eksempel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke dette. Jeg tror snuten ser litt igjennom fingrene med og ha ett lite skilt, men nå når flere og flere skal ha det så kommer snuten til og sette en stopper for det. Og da tar de saken helt ut med dokumentforfalsk bare for og statuere eksemper. Jeg tipper at dette blir tatt opp i media først, så er det igang, og dette kommer fortere en det dere aner, så vil du være en av dem som ble statuert som ett eksempel?

Jeg er fullt klar over konsekvensen nå ja, og nei. Det vil jeg ikke.

 

Men som metoden som Bjørn Tore beskrev, har jeg tenkt på. Og er både lettvint og fort gjort.

 

Da slipper jeg også å borre noen hull i fangeren som jeg vil angre på senere.

 

I første omgang så skal jeg nye Store skilt, siden de jeg har nå ser ikke ut.

 

Så vil tiden vise hva som skjer senere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bli anmeldt for dokumentforfalskning, vist du har lite skilt som ikke er godkjent av biltilsynet. litt kjipt å ha de på seg.

 

 

Dette er en smule off topic, men alikevel: Hvis du f.eks kjører med en sykkel på et sykkelstativ bakpå, krever de at du "lager ditt eget" skilt. De krever jo da bare at det skal være mulig for dem å lese registreringsnummeret. Og hvis denne typen hjemmelagede skilt skal være tillatt må da andre hjemmelagede skilt kunne gå an.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en smule off topic, men alikevel: Hvis du f.eks kjører med en sykkel på et sykkelstativ bakpå, krever de at du "lager ditt eget" skilt. De krever jo da bare at det skal være mulig for dem å lese registreringsnummeret. Og hvis denne typen hjemmelagede skilt skal være tillatt må da andre hjemmelagede skilt kunne gå an.....

 

Det er nok fullt mulig det, men at staten/politiet kommer til og reagere når flere og flere går over til miniskilt uten tillatelse så gjør de nok det de kan for og stoppe dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfart begge ting her. Politiet ble ikke særlige blide da en kamerat sto stilt på en parkeringsplass med skiltet i dashen. Bilen var selvfølgelig ikke i gang eller noen ting og sto parkert. Likevel truet dem med å skrive mangellapp men han fikk gå for denne gang

 

Hadde selv lite skilt på bilen i 2uker omtrent? Kjørte på denne tiden igjennom 2 tekniske kontroller. Siste kontrollen tok dem meg i. Etter å ha blitt utskjelt for ditt og datt i 15min og at jeg antakligvis hadde tenkt å rane en bank med mitt "falske" skilt ble historien at jeg måtte kjøre til nermeste biltilsyn og få meg nye skilter ellers ble jeg anmeldt for dokumentasjonforfalskning der og da. Skummelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.