Skilt i dash - Lovlig? + miniskilt

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg kjører med skiltet liggende i vinduet på sin Honda. Dette har han gjort i nærmere et år nå, men ingen har sagt noe på det.

 

Jeg tenkte selv å få tak i lite skilt fremme på Golfen, men dette blir ikke hos Biltilsynet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bor man plasser det ikke fins biltilsyn og politi er man jo rimelig på den sikre siden da :P :P :P :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en smule off topic, men alikevel: Hvis du f.eks kjører med en sykkel på et sykkelstativ bakpå, krever de at du "lager ditt eget" skilt. De krever jo da bare at det skal være mulig for dem å lese registreringsnummeret. Og hvis denne typen hjemmelagede skilt skal være tillatt må da andre hjemmelagede skilt kunne gå an.....

SKal man bruke sykkelstativ må man i prinsippet skru skiltet av bilen og montere på stativet.... men er det ikke skiltbelysning på stativet er det jo ulovlig det også. Det som er lov er en skilt "kopi" med bindestrek mellom tall og bokstaver da det ikke ansees som dokumentforfalskning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg gjort som Per sier, fått laget to "pinner" som du fester bakpå fangeren over luftinntak. Så fester du skilt i de og fjerner det på utstilling. Limer to alu sorte alu profiler med sika eller noe som iallefall holder. Blir som skiltet på Golf 1 på et vis,som henger "i fri luft" altså ikke på fangeren. Men gjør som du vil. Har kjørt med skiltet i setet vedsiden av meg i 2 uker pga hadde av fangeren. Møtte onkel blå to ganger uten å bli stoppa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Post gjerne inn noen bilder med forslag på hvordan dette kan gjøres folkens!

 

Skal se gjennom einser golfene på klubbsia nå. Hvordan skiltløsningen er på disse.

 

 

Takker for svar folkens!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett en del bilder nå, og har sett hvordan skiltet sitter på enkelte einsere.

 

Men vil nok ikke gjøre det sånn, da må jeg vel feste en vinkel løsning oppunder fanger i luftehullet på ett vis.

 

Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jeg stoppa, har jeg planlagt og spille dom og si :

 

Lite skilt, va snakker du om? :confused: Åj er det det, har jeg ikke sett, trodde det var normal størrelse, må være forrige eier som har gjort det.....

 

Får håpe min optimistiske plan fungerer........ :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med og feste det bak gitre i fangern? sett en del som har gjordt det men det er nok kansje ikke så populært hvis purken for øye på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med og feste det bak gitre i fangern? sett en del som har gjordt det men det er nok kansje ikke så populært hvis purken for øye på det

 

Får vel bot da og..... :(

Skylde på forrige eier er vel heller ikke så lurt, vertfall ikke vist du treffer biltilsynet.......og han har en dårlig dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jeg stoppa, har jeg planlagt og spille dom og si :

 

Lite skilt, va snakker du om? :confused: Åj er det det, har jeg ikke sett, trodde det var normal størrelse, må være forrige eier som har gjort det.....

 

Får håpe min optimistiske plan fungerer........ :P

 

hehe..den prøvde jeg meg på. funka delvis. måtte bare betale nye skilter og unngikk å bli anmeldt for dok. forfalskning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jeg stoppa, har jeg planlagt og spille dom og si :

 

Lite skilt, va snakker du om? :confused: Åj er det det, har jeg ikke sett, trodde det var normal størrelse, må være forrige eier som har gjort det.....

 

Får håpe min optimistiske plan fungerer........ :P

Hehe, men dette tror jeg dessverre ikke de biter på men. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med og feste det bak gitre i fangern? sett en del som har gjordt det men det er nok kansje ikke så populært hvis purken for øye på det

Er ett alternativ, men det blir lite aktuelt for meg siden det er trekker snut antakeligvis. Ville jo sikkert sett bedre ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går blei jeg stoppa av sivilsnuten p.g.a. lite skilt. De vurderte å klippe skiltene mine, men jeg slapp med mangellapp. Dritt snut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snuten suger, blir livredd hver gang jeg ser de..... : fis :

 

Har tidligere hat auto-giro fra statens innkrevning sentral....... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar risiko å ha på lite skilt. bør vurdere det før du gjør det. spessielt hvis du bor i en by med mye kontroller og pooooliiiitiiii

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har lagt merke til at det er unormalt mye politi eller kontroller her egentlig.. Kjører mellom Sarpsborg og Fredrikstad hver dag, dag som kveld og er veldig sjelden jeg både ser up eller kontroller.. Svinger du nedom "gågata" forbi McD så hender det jo de ruller forbi der, spes på kveldene i helgene, men er jo relativt lite med lovens lange arm her har jeg inntrykk av..

 

Derimot er det kontroller når man minst trenger det, som her for noen uker siden når jeg hadde glemt lommeboka og var på vei for å snu og hente den.... : dum : Kan tro det var troverdig når jeg faktisk fortalte sannhenten da:) : " Øhh, du skjønner, jeg fant ut at jeg hadde glemt den rett borte i veien her og skulle akkurat til å snu og hente den...." :D: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på biltilsynet og viste bilen istad, så nå er den saken i orden ihvertfall.

 

De kikka heldigvis ikke på noe mer på bilen : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei i kristiansand ble en i lokallaget "jaktet" på av politiet da de fant ut at han hadde lite skilt. Var vel 3 enheter som kjørte rundt og leitet mens han svetta i garagen for å sette på normalskiltet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.