#1 Skrevet Mars 10, 2017 Hei Bilen har fått et litt merkelig og irriterende oppførsel ved start. For det første så varsler den gløding mye lenger enn den tidligere har hatt inne. Om jeg avbryter gløding og starter opp etter vanlig tid på kald motor, 3-5 sek, så starter bilen lett. Videre så holder den den for høyt turtall, ca 1100 omin, og det nøkker litt i automaten når jeg setter den i gir siden momentet inn er forhøyet. Når jeg har kjørt i noen minutter så detter turtallet ned på normalen, 750 omin, og motor går fint. Jeg har også inntrykk av at dieselpumpa rakler en del når den har forhøyet turtall. Om jeg skal starte på varm motor så gløder den fortsatt lenge, og turtallet er forhøyet?!??(ble litt usikker på sistnevnte..) Jeg har ingen feilkoder inne på motor og girkasse, og når jeg blar meg gjennom måleblokkene så ser det ut som at den får inn riktige verdier. Timingen på dieselpumpa er også riktig, men jeg synes at det rakler vel voldsomt når den har perioden der den gjør noe "annet" Noen med ideer på hva som kan gjøre dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2017 En defekt temp. sensor? Setter en finger på at ECU tror motor er ekstremt kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2017 Ser den, men hvor mange temp sensorer er det på denne motoren? Olje: på rør til turbo og på bunnpanne? Kjølevann: en ved siden av dieselpumpe og en på radiator? En for lufttemperatur i LMM og en for oljetemp på girkasse? Tipper her nå, kunne ha undersøkt bedre... Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2017 En defekt temp. sensor? Setter en finger på at ECU tror motor er ekstremt kald. Takk for den! Fant feilen, og det var periodisk brudd i sokkelen for oljetempføleren på turborør. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...