#1 Skrevet Mars 11, 2017 (endret) Har skifta hjullager bak en gang på en 2006 Passat, og da var det litt stress å få på det nye uten å tre/slå det på skjeivt. Nå skal jeg gjøre igjen bak på en Touran 2010. Er det noen som har noen tips på hvordan man får nytt lager rett på akseltappen? Kan man kjøpe gjengestål som man skrur fast i bilen, tre en kraftpipe på og så presse lageret inn vha en bolt på gjengestålet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2017 kjøp presseverktøy på biltema om lagret går inn rett så er det realtivt "lett" å skru inn med et slik verktøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2017 Bak på 2006 Passat og Touran er det helt likt. Kjempe enkelt bare å dunke det på plass. XZN 16mm senterbolt. Husk moment ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2017 Har du en link til hvilket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2017 Har latmannsarm med moment og xzn. Eneste er å få på det nye som var litt stress forrige gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2017 Er ikke nødvendig med pressverktøy på disse. Lageret sklis jo bare rett på og skrus fast med bolt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2017 Sistnevnte taler hadde helt rett; lageret sklei rett på! 1,5t jobb i rolig tempo, spart 2900,- ift merkeforhandler. Det er ganske mye penger før skatt, eller timer på jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2017 2900,-??? Det er mega overpris! Disse lagrene byttes på godt under én time og da er det jaggu høy timespris med 2900,- for jobben! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 14, 2017 Merkeverksted skulle ha 3500,- for å bytte. Nytt SKF hjullager kosta 600,-. Altså en differanse på 2900,- Vil tro merkeverksted ville ha brukt 30 min på jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...