A3 stopper når svinger til venstre

Anbefalte innlegg

Har en A3 1,6 2004 mod. som har stoppet når vi svinger skarpt/hart venstre. Den har også i noe tilfeller kommet opp med en varselllampe av uvist tegn. Er det noen som har vært borti noe liknende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig nok så har jeg faktisk hørt en histore hvor Møller slet ekstremt med samme problem på en A3, både Audi lokalt, sentralt og i Tyskland skjønte fint lite.

Men etter utallige feilsøkings timer kom de frem til et ledningsbrudd som kun slo ut når bilen svingte til venstre i over en gitt hastighet. Om jeg ikke husker feil mener jeg dette ledningsbruddet var i førerdøren.

Verdt et forsøk iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres merkelig ut, men det kan nok stemme i dette tilfellet også. Det skjedde sist i en fart på ca 70 km/t, og så har vi hatt en del trøbbel med den elektriske låsen på fører siden. Vi får ta en runde med måleinstrumentet. Takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stopper den umiddelbart når du vrir rattet eller har bilen allerede kjørt i sving ei stund når den stopper? Mye drivstoff på tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ved kraftig sving og ikke kjørt lenge i sving. Det er ikke mye drivstoff på tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk under bilen om du kan se skrapemerker/skader på bensintanken. Var borti en Skoda Fabia engang som hadde slått nedi slik at plasten i bensintanken hadde blitt trykket opp i catchkammeret ( patent som sørger for at det er drivstoff rundt pumpa hele tida ) og knust dette. Pumpa i seg selv var hel, men plasthuset rundt/catchkammeret var bare filler. Resultatet var at når man kjørte i sving, rant drivstoffet vekk fra pumpa og pumpa trakk da luft istedenfor drivstoff. Derimot skjedde dette i høyresvinger i og med at pumpa sitter på høyre side av tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.