Anbefalte innlegg

Aby 94 motor.

Med 280hk oppsett

 

Sender allt overtrykk ut i filtret.

 

Forje eier har blendet wg'n

som gjør at bilen kjører på 0.5bar. Mens oppsettet skulle være opp mot 1.4bar (stramere wg fjør)

Han fortalte også at membranen var gåen og hadde en ny wg. Som fulgte med. Men er d kun wg membranen som har skyld i dette ??

 

Satte på plass vakumet på wg'n for og feilsøke.

Og trykket går opp og over 1.4bar.

Når jeg da går an gassen sender Turboen allt trykket ut i luftfiltret.

 

Vil membranen være den skyldige her eller kan det være dumpventilen/magnetventil på denne som ikke åpner seg når den skal.

 

Noen som har noen gode svar på dette ?

 

 

 

 

mvh P Fallmyr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med åpent luftfilter vil du jo få relativt mye lyd. Det kan være resirken som er død sånn lufta må gå gjennom skovlene i turboen og ut i luftfilteret når du går av gassen.

 

Ang kommressorsurge oppstår det når turboen lader mer en motoren klarer og svelge. Da får du en pulserende tjjj tjj tjj lyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom den videoen og så det der.

Derav at jeg så for meg at det måtte være resirken/magnetventilen som jeg har.

 

Hvordan er det mulig og sjekke denne ?

 

mvh P Fallmyr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom den videoen og så det der.

Derav at jeg så for meg at det måtte være resirken/magnetventilen som jeg har.

 

Hvordan er det mulig og sjekke denne ?

 

mvh P Fallmyr

 

 

Du skal kunne høre om ventilen åpner eller ikke. Da hører du en pulserende lyd av at kompressorhjulet bremses ned fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.