Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hva / Hvordan er enkleste måte å rengjøre en oljekjøler på ?

Den er ikke demnontert, men sitter på bilen.

Noen triks som fjerner en igjen grodd kjøler ?

 

Mvh

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er vel ikke igjengrodd innvendig regner jeg med, utvendig kan du bare bruke avfetting og vann med litt trykk. Gjerne varmt vann om du har muligheten.

Det har fungert for meg i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dag,

 

Er litt redd for å blåse i stykker alle disse små rillene som sitter imellom rørene på kjøleren. Jeg prøver med avfetting, varmt vann og litt vann trykk, så ser vi hvordan det går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er jo ikke snakk om å bruke høytrykkspyler, jeg tenkte mer på hageslange med godt trykk tilkoblet varmt vann om mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Dag sier så er varmt vann, blandet med litt kjemikalier veien å gå. Nøkkelen er å få god bløyt på tingene før man prøver å løsne på det, slik at det kanskje slipper litt ifra kjøleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD og/eller Prickbort synest jeg funker bra på spill-olje ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Jeg har benyttet diesel for år rense IC. Da det er olje man ønsker å fjerne derfra burde det burde vel også fungere for oljekjøler (innvendig i alle fall). Ellers er vel ikke en oljekjøler særlig dyrt å bare bytte ut til ny del heller. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.