Anbefalte innlegg

Kjøpt emeg for et pår måneder siden en 2001 modell Bora.

Når tida har gått, har det kommet en del plagsom knirking i bilen, som ikke var der når jeg kjøpte bilen. Er dette fra foringer eller støtdempere? Noe som kan gjøres med det? Bor "på landet" , med mye støv og dritt. Har dette en medvirkende årsak mon tro?

 

Mvh Chr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem med 2000 modell Boraen vi har også.

Det er mulitiknirken til VAG som har skylden, det er jo nesten umulig å finne ut hvilken foring det er ettersom det er så mange av dem.

Men på A8'n til pappa så sa dem at det var garanti sak når vi hadde den på møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem med 2000 modell Boraen vi har også.

Det er mulitiknirken til VAG som har skylden, det er jo nesten umulig å finne ut hvilken foring det er ettersom det er så mange av dem.

Men på A8'n til pappa så sa dem at det var garanti sak når vi hadde den på møller.

Hvor lenge er garantien på noe slikt i tilfelle? Er sinnsykt irriterende å sitte å høre på, får det ikke ut av hodet liksom... Ville være kjedelig å måtte bytte de for egen regning... koster vel for litt også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert en foring på en av bærearmene fram, jeg måtte bytte en bærearm fram etter at jeg fikk en knirkelyd, å ja, den er jævli irriterende å høre på + at det høres ut som om det kommer en gammel opel istedet for en vw/audi når du kommer kjørende...

 

Fikk ikke noe på garantien jeg nei, måtte betale 1600 kr... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke noe på garantien jeg nei, måtte betale 1600 kr... : klø :

Bare å ta med en utskrift og slenge i bordet med det ;)

Litt seint nå kanskje men.. Til neste gang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem med 2000 modell Boraen vi har også.

Det er mulitiknirken til VAG som har skylden, det er jo nesten umulig å finne ut hvilken foring det er ettersom det er så mange av dem.

Men på A8'n til pappa så sa dem at det var garanti sak når vi hadde den på møller.

 

Golf/Bora bruker ikke samme forstillingen som det A4/A6/A8/Passat gjør, og dermed er det ikke samme knirkeproblemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf/Bora bruker ikke samme forstillingen som det A4/A6/A8/Passat gjør, og dermed er det ikke samme knirkeproblemet.

 

Da gjelder kanskje ikke 250.000km garantien på andre enn kun Audi A4 -> A8 og Vw Passat da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt emeg for et pår måneder siden en 2001 modell Bora.

Når tida har gått, har det kommet en del plagsom knirking i bilen, som ikke var der når jeg kjøpte bilen. Er dette fra foringer eller støtdempere? Noe som kan gjøres med det? Bor "på landet" , med mye støv og dritt. Har dette en medvirkende årsak mon tro?

 

Mvh Chr

 

Dette er nesten helt sikkert stab.stag foringer, billige deler, og enkelt å skifte.

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf/Bora bruker ikke samme forstillingen som det A4/A6/A8/Passat gjør, og dermed er det ikke samme knirkeproblemet.

Mye mulig det.

Men var nå ihvertfall et forferdelig knirke leven på begge bilene, var i hovedsak det jeg mente.

Uansett vi fikk det på garanti

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel ringe forhandler på mandag og forklare problemet, og kanskje prøve meg med at dette bør gå på garantien...?

Har jo ikke mye å tape på det, og skulle det ikke gå, så skal de skiftes uansett... Er jo så sabla irriterende! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte merkeverksted i dag, og fikk herved time. De var usikre på hvorvidt det var garanti eller ei, så de skulle sjekke hva problemet var nærmere, og ta en avgjørelse da. Dette skulle ikke koste meg noe. Så da får vi se, fikk time allerede på onsdag.

Noen andre som vet noe mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverte bilen hos forhandler i dag tidlig, og fikk en glatelefon derfra nå nettopp.

Foringene i stabstagene som var ødelagte, og dette var selvfølgelig en garantisak! Foringene hadde de ikke inne, men skulle komme igjen på fredag, så skulle de skifte disse for meg!

Da er jeg fornøyd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå lest en masse om garanti på slike KNIRK greier... Har oppdaget på min bil i dag. en passat 1,9tdi 2000mod. 168tusen km,,(ble importert i 2003.). at det er knirk på Venstre siden fremme. er det noe jeg kan få dekket på garanti??

 

 

Hilsen Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverte bilen hos forhandler i dag tidlig, og fikk en glatelefon derfra nå nettopp.

Foringene i stabstagene som var ødelagte, og dette var selvfølgelig en garantisak! Foringene hadde de ikke inne, men skulle komme igjen på fredag, så skulle de skifte disse for meg!

Da er jeg fornøyd!

 

Gikk dette da på 3 års nybilgaranti eller gikk dette på en eller annen utvidet garanti?

 

Jeg har en 3.5 år gammel Audi A3 med samme problemet og Audi i Drammen sier at det ikke er noen garanti på dette på denne bilen, siden den ikke har multilink-forstilling.

 

Stefan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå lest en masse om garanti på slike KNIRK greier... Har oppdaget på min bil i dag. en passat 1,9tdi 2000mod. 168tusen km,,(ble importert i 2003.). at det er knirk på Venstre siden fremme. er det noe jeg kan få dekket på garanti?? Vet av erfaring at det lokale vw verkstedet her på stedet er litt vanskelige..å ha med å gjøre..

 

FAnt også ut at høyre øvre fremre bærearm,høyre nedre bakre bærearm og venstre nedre bakre bærearm er gåen... er det dette dem skifter da?

 

Hilsen Jørn

 

Den utvidete garantien gjelder KUN nedre fremre bærearmer.

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedre fremre er det utvidet garanti på 200.000km og ikke begrensning på alder. På resten er det 100.000km og fem år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette knirk eller slakk ? eller begge deler ? noen som er helt sikker !?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder begge deler... Er stort sett noen av de fire nedre som lager knirk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var på Service med bilen i dag... dem skulle se på det sa dem.. sa jeg hadde lest her på forumet at man fikk slik på garantien... joda Alt ordnet seg.. dem skulle skifte den nedre fremre høyre brua./staget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk dette da på 3 års nybilgaranti eller gikk dette på en eller annen utvidet garanti?

 

Jeg har en 3.5 år gammel Audi A3 med samme problemet og Audi i Drammen sier at det ikke er noen garanti på dette på denne bilen, siden den ikke har multilink-forstilling.

 

Stefan

Bilen min ble levert i desmber 01, så den 3 års nybilgarantien er ute. Fikk alikevel dekket, så det var tydeligvis en utvidet garanti!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det samme 8-arms forstilling på bora som det er på passat og a4?

a4 og passat har stort problem med bærearmene. Det er ikke uten grunn at de blir kalt multiknirk eller multiklunk! Hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp en gammel tråd, MEN: Var inne med min '99 mod Passat stv. idag og fikk påvist slakke i høyre, nedre, framre bærearm (puhh) hos merkeforhandler i Trondheim.

Ut ifra det som skrives i tråden her da, så skal det være en garantisak på denne bilen og da den ikke har gått lengere enn 131' km?? (Men den er importert....): rolleyes

Evt. er det vanskelig å bytte denne selv ute for mye spesialverktøy??:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. er det vanskelig å bytte denne selv ute for mye spesialverktøy??..

 

Nei er du litt mekkekjyndig er det ikke noe problem..

skifta mine selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp en gammel tråd, MEN: Var inne med min '99 mod Passat stv. idag og fikk påvist slakke i høyre, nedre, framre bærearm (puhh) hos merkeforhandler i Trondheim.

Ut ifra det som skrives i tråden her da, så skal det være en garantisak på denne bilen og da den ikke har gått lengere enn 131' km?? (Men den er importert....): rolleyes

Evt. er det vanskelig å bytte denne selv ute for mye spesialverktøy??:o

 

Sjekk opp dette med møller litt nærmere før du begynner med noe selv. Det har vært en aksjon på nedre fremre bærearmer på multilinkforstilling kalt 40g3 på VW. Denne aksjonen er så vidt jeg veit nå avsluttet ( 2005 ), men så kommer kanskje forbrukerkjøpsloven inn og kan hjelpe deg evt. Den gjelder vel 5 år hvis ikke bilen er registrert i næring ( firmabil ). Da gjelder den evt. i to år.

Denne loven tar seg av ting som er ment å holde lenger enn 5 år. Problemet er da om disse bærearmene har/hadde beregnet levetid lenger enn fem år.

 

Sjekk med Møller først. Hvis du ikke får noen dekning er de kurante å bytte selv også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.