Anbefalte innlegg

Siste nytt på dette:

Var i kontakt med Møller vedr. feil på mine bærearmer, og fikk forklart reglene som dette:

* Aksjonen 40G3 ble avsluttet i 2005, MEN det kan byttes nedre bærearmer allikevel opp til 200 000 km FORUTSATT:

* Bilen må ha vært inne på aksjon 40G3, enten i Norge eller annet land.

* Den aktuelle bærearmen MÅ ha vært byttet under aksjonen for at det skal gjelde garanti nå.

* OG det kan ikke være lengere enn 2 år siden den er byttet hvis bilen har gått i Tyskland (som var aktuelt for min del) eller 3 år i Norge.-

* Alt som ikke gå under punktene over her regnes som slitasje og må dekkes selv.

Så for min del så er det nok å betale selv...... Gode tips til leverandører av bille nedre, framre bærearmer mottas med takk (det blir vel ikke siste bytte :o )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Albjerk er vrange spør du meg.. Jeg tror jeg skal begynne og bruke Auto E-18. Mye bedre service der.. Har masse knirking iforstillinga jeg og.. Auto E-18 er vel eid av møller gruppen? det er ikke albjerk

Gikk dette da på 3 års nybilgaranti eller gikk dette på en eller annen utvidet garanti?

Jeg har en 3.5 år gammel Audi A3 med samme problemet og Audi i Drammen sier at det ikke er noen garanti på dette på denne bilen, siden den ikke har multilink-forstilling.

Stefan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste nytt på dette:

Var i kontakt med Møller vedr. feil på mine bærearmer, og fikk forklart reglene som dette:

* Aksjonen 40G3 ble avsluttet i 20005, MEN det kan byttes nedre bærearmer allikevel opp til 200 000 km FORUTSATT:

* Bilen må ha vært inne på aksjon 40G3, enten i Norge eller annet land.

* Den aktuelle bærearmen MÅ ha vært byttet under aksjonen for at det skal gjelde garanti nå.

* OG det kan ikke være lengere enn 2 år siden den er byttet hvis bilen har gått i Tyskland (som var aktuelt for min del) eller 3 år i Norge.-

* Alt som ikke gå under punktene over her regnes som slitasje og må dekkes selv.

Så for min del så er det nok å betale selv...... Gode tips til leverandører av bille nedre, framre bærearmer mottas med takk (det blir vel ikke siste bytte :o )

Hør hos Mekonomen ang priser og evt rep for deg. :D

Priser her:

http://www.mekonomen.no/inetkat_no/default.asp?State=5&butik=6005-000&selectedCarBrand=43&selectedCarModel=901&selectedCarType=22600&selectedCatalogueCode=08 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den utvidete garantien gjelder KUN nedre fremre bærearmer.

Hei!

Broren min har nettopp hentet bilen sin, en 2000 A4 2.8 Quattro Avant, hos Møller Skøyen i dag, og betalte 20.000kr for diverse: Registerreim, vannpumpe, etc. Bilen har gått 78.000 km.

De har også byttet fremre, nedre bærearmer, delenr "4D0 407 151 P" (og kravemutter "4D0 407 644 A"). Bærearmene kostet 3.350kr, og med muttere og arbeid er det 5.665kr.

Er dette samme bærearmer som er dekket av garantien? Er det noen som har en klar referanse til denne utvidede garantien, så han har noe å vise til overfor Møller (dersom det blir aktuelt)?

Jeg synes også det virker litt stivt med 7.254kr for registerreimbytte og 1.984kr for vannpumpebytte. Er dette vanlig pris for dette?

Veldig takknemlig for alle tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes også det virker litt stivt med 7.254kr for registerreimbytte og 1.984kr for vannpumpebytte. Er dette vanlig pris for dette?

Veldig takknemlig for alle tips!

Det er en stiv pris ja, men 2.8 er en dyrere maskin å ta regreim bytte på enn en del andre. På A4 må vel hele frontseksjonen vekk tror jeg for å komme til. Men jeg må jo si at jeg ikke helt forstår hvorfor folk lar Møller ta slike jobber, er helt sikkert andre verksteder i nærheten med godt ry som hadde spart han for mange tusen lapper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en stiv pris ja, men 2.8 er en dyrere maskin å ta regreim bytte på enn en del andre. På A4 må vel hele frontseksjonen vekk tror jeg for å komme til. Men jeg må jo si at jeg ikke helt forstår hvorfor folk lar Møller ta slike jobber, er helt sikkert andre verksteder i nærheten med godt ry som hadde spart han for mange tusen lapper..

Takk for svar!

Jeg tror han leverte den på Møller fordi den er kjøpt der og har hatt service der frq da den var ny (av forrige eier), men det var nok siste gang den bilen var hos Møller nå.

Tar gjerne imot tips til andre (merke-)verksteder i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merka samme knirkingen i min audi A4 2000 mod. selv. Min bil er brukt importert for 2 år siden og fikk derfor beskjed at det ikke var garanti på dette.

Stemmer dette eller er det helt feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta fremre nedre lenkarm på en a6 idag. denne hadde vært inne på aksjon 40g4 tidligere. bilen var gått under 200'km og fikk IKKE dekket denne.

Aksjon/garanti gikk ut nå i november som var. Så skal du få dekket noe må det være fordi bilen er veldi ny, kjøpslov osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som jeg forsto Møller i Trondheim, så hadde jeg fått dekt nedre bærearmen på bilen HVIS denne hadde vært byttet under aksjonen, det være seg i Tyskland eller Norge, så lenge det var registrert bytte i hiddenbasen til VW. Nå ble det regnet som "slitasje".

Og så tror jeg det er ulike tolkninger ut og går på de forskjellige forhandlerene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode tips til leverandører av bille nedre, framre bærearmer mottas med takk (det blir vel ikke siste bytte :o )

Klubben har avtale med Veng. Her får du hele settet med 8 bæreararmer, ytre endeledd og holderstag, samt muttere/bolter for 4480+mva minus 25% rabatt (=4480 ;)). Vet ikke noe om kvaliteten på dette settet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.